Skip to content Skip to footer

SEO analüüs – Mis on selle eesmärk

SEO analüüs – nüüd räägimegi sellest:

1. Mis asi on täpsemalt SEO analüüs?
2. Mis on SEO analüüsi eesmärk?
3. Millest SEO analüüs koosneb?

Kiiresti mainime ka kohe lihtsustatult ära selle, mida SEO(Seacrh Engine Optimization) ise endast üldse kujutab ja kuidas on SEO analüüs sellega seotud.

Suurepärane SEO ehk otsingumootorile optimeerimine on orgaaniline digiturunduse strateegia, mis aitab teie brändi kaubamärgil ehk kodulehel tõusta paremale positsioonile otsingutulemuste lehtedel otsingumootorites, kui teie konkurendid.

SEO analüüs on omakorda strateegia, mis aitab teie poolt loodud SEO-d veelgi paremaks teha. Võibolla asendades juba üsna head liiklust omavad märksõnad veelgi parematega või tuleb teil lausa parandada “redirection (301)” erroreid platvormi Google Search Console abil.

Mis on SEO analüüs? 

SEO analüüs on strateegiline protsess, mille käigus vaadatakse üle kogu teie koduleht selleks, et teil oleks võimalik seal parandada väiksemal või suuremal hulgal erinevaid teie kodulehel aset leidvaid tehnilisi probleeme, mis võivad kahjustada teie veebisaidi toimivust internetis. Erinevate tehniliste probleemide tõttu ei pruugi teie brändi koduleht jõuda teie võimalike klientideni, või äärmisel juhul ei pruugi otsingumootorid isegi teie kodulehte veebist üles leida. Selliste probleemide tõttu on suurel hulgal teie olemasolevate klientide kaotus paratamatu ning midagi, millest te ei ole kindlasti huvitatud.

Mis on SEO analüüsi eesmärk?

SEO analüüsi eesmärk on teha endale selgeks ja saada aru sellest, mida te peaksite te oma kodulehe juures uuendama ja tegema paremini kui varem. Olgu selleks siis sisu värskendamine, paremate märksõnade kasutamine, uute linkide lisamine ja olemasolevate parandamine, või lausa kodulehe suurtemate probleemide tõttu esinevate errorite eemaldamine.

Nüüd, kui te olete oma SEO analüüsi ja kodulehe probleemide lahendamisega lõpule jõudnud, on võimalik teie veebilehel võimalik tõusta otsingutulemuste lehtedel parimale võimalikule positsioonile võrreldes teie konkurentidega. Nii jõuab teie kaubamärgini suuremal hulgal tarbijaid ja teil on võimalik ka kasvata enda ettevõtte käivet.

SEO analüüsiks on seal olemas lõputul hulgal erinevaid tööriistu, millest oleme aegade jooksul saanud parima ja võivad teie jaoks kõige sobivamad olla:

-SEMrush

SEMrush on tööriist, mida kasutatakse just konkurentsianalüüsiks, et tuua välja teie veebisaidi peamised konkurendid, mille alt on teil võimalik juba omakorda leida kõige väärtuslikumad märksõnad teie poolt loodavat uute veebisaitide lehtede jaoks (On-Page SEO), või siis parimad märksõnad, mille ümber on teie konkurendid juba eelnevalt kirjutanud väärtust omavad postitused. Ahref on midagi, mida kasutatakse peamiselt veebisaidi lingi profiili analüüsimiseks, märksõna positsiooni jälgimiseks ja veebi SEO tervise tagamiseks.

-GTMetrix

GTmetrics on väga populaarne veie veebisaidi sooritusvõimet analüüsiv tööriist. Selle eesmärgiks on viia läbi audit, mis uurib seda, kuidas teie veebisait töötab ja annab teile asjaliku ülevaate sellest, millised on selle tugevused ja nõrkused. Selle tööriista uuring on palju sügavam, kui lihtsalt veebisaidi laadimiskiiruse ülevaatus.

Lisaks sellele viib GTmetrix läbi mitmeid erinevaid auditeid, kasutades midagi sellist nagu “Googel Page Insight”, mis jagab juba omaette soovitusi selleks, mida te peaksite enda veebisaidi juures sooritusvõime parandamiseks tegema. GTmetrix toob peale nende välja veel suurel hulgal teisi punkte pida võiksite jälgi enda veebisaidi parandamiseks. Nende kohta on teil võimalik lugeda kasulikku informatsiooni siit …

SEOSiteCheckup

SEOSiteChecup on suurepärane SEO tööriistade kogumik, mis aitab teil mõista oma veebisaiti otsingumootorite vaatenurgast. SEOSiteCheckup-i aruanded annavad teile teada veebisaidi probleemidest ja tehnilistest puudustest. Selle suurepärase tööriista abil on teil võimalik viia läbi analüüs varasemate tööde ülevaatuseks, automaatselt jälgida iganädalasi muutuseid, viia läbi konkurentsianalüüs 5 peamise konkurendi suhtes teie veebisaidi positsiooni parandamiseks, luua raportid teie klientide jaoks ja lisaks kõigele eelnevale pakub SEOSiteCheckup ka vigade parandamiseks mõeldud õppevideosid.

-Ahrefs

Ahrefs on SEO tööriist, mis koosneb erinevatest tööriistadest, mida kasutatakse linkide ehitamiseks, märksõna uuringuks, veebisaidi positsiooni jälgimiseks ja selle auditiks. Ahref on midagi, mida kasutatakse peamiselt veebisaidi lingi profiili analüüsimiseks, märksõna positsiooni jälgimiseks ja veebi SEO tervise tagamiseks.

-ScreamingFrog

Tegu on lihtsa ja tasuta analüüsiks kasutatava tarkvaraga (kuni 500 urli). Kui kogu veebisaidi analüüs on lõpetatud, siis väljastab ScreamingFrog informatsiooni iga eraldi urli ehk veebilehe kohta. Võib neist mõnel siis esineda erinevaid “redirection” staatus koode (302, 302, 307 või 308), veebisaidi väliseid või siseseid katkiseid linke ja palju muud.

-UberSuggest

Ubersuggest on tasuta tööriist, kuhu on teil võimalik sisestada enda poolt välja mõeldud märksõna, mis võiks teie veebsaidi juures kasutamiseks justkui sobida, mis toob omakorda välja suurel hulgal soovituslikke märksõnu ja omavad juba mingusugust väärtust. Kuigi ka soovituslike märksõnade puhul peaksite te viima läbi teatud märksõnade analüüsi, et näha, milline neist soovituslikest märksõnadest vastab teie veebilehe teemale, omab suurimat liiklust ja ideaalsel juhul omaks ka võimalikult väikest konkurentsi.

-Yoast

Yoas on veebilehtede analüüsiks kasutatav tööriist, mis on loodud kasutamiseks ainult sisuhaldussüsteemil WordPress

See pakub teile informatsiooni, kus te peaksite õigeid märksõnu veebilehtede ja postituste peal kasutama. Yoast annab teile informatsiooni selle jaoks, kui palju te peaksite parima liiklusega märksõnu veebilehel või postitustes kasutama, kuidas neid positsioneerida tulemustelehetede pealkirjades ja metakirjeldustes jne.

-Google Search Console

“Google Search Console” on tasuta tööriist, mis võimaldab teil viia läbi terve veebisaidi analüüsi. Esmalt lisad midagi sellist nagu “sitemap.xml”, mis tagab selle, et otsingumootorid teie veebilehed Search Consolist ülesse leiaksid. Kui lisada midagi sellist nagu “sitemap.xml”, kaasneb sellega ka fail “robots.txt”, mis aitab aegajalt kontrollida teie poolt lisatud veebilehtede toimivust. Nagunäiteks milliseid probleeme nende juures esineb ja kuidas neid tuleks parandada. 

-MozBar

MozBari puhul on tegu võimsa veebilehitseja laiendusega, mis pakub koheselt erinevaid mõõdikuid erinevate veebisaitide vaatamise ajal otsingumootorites. See võimaldab kiiresti anda kasutajatele hinnang nende veebisaidi ja SEO väärtuse kohta. Selle tarkvara põhifunktsioonide hulka kuuluvad lehesiseste elementide analüüs, linkide mõõdikud, märksõnade skoorid ja pealkirjadele ning metakirjeldustele hinnangu andmine.

-Google Analytics

Googel Analytics on sarnane tööriistale Google Search Console, kuid see pakub teile lihtsalt detailset informatsioon teie veebisaidi toimivuse kohta. Siit on teil võimalik saada ülevaade sellest, kui palju konversioone omab kellegi poolt loodud e-kommerts platvorm või kui suurt külastajate arvu ja liiklust omavad maandumislehed. Kodulehe või e-kommerts lehe toimivuse kohta on teil võimalik leida lisaks eelnevale veelgi suuremal hulgal lisainfot.

Millest SEO analüüs koosneb?

Üldjuhul kooneb SEO, millele tehakse ka SEO analüüs, peamiselt kolmest erinevast osast, milleks on lehepeale “SEO(On-Page SEO)”, tehniline “SEO(Techinal SEO)” ja leheväline “SEO(Off-Page SEO)”. Aegade jooksul pole nende trendid eriti muutunud ja strateegiad ning eesmärgid veebilehtede suhtes on jäänud samaks – et teie ettevõtte bränd paistaks teie klientidele paremini silma, kui teie konkurentide omad.

Alustuseks toome välja 3 peamist osa, millest traditsiooniline SEO koosneb ning lisame neile kõigile ka väikese lisakirjelduse:

On-Page SEO

Siinkohal luuakse igale teie veebilehele võimalikult värske ja väärtuslik sisu, mis aitab otsingumootoritel saada aru sellest, millise veebisaidi lehte nad peaksid eelkõige positsioneerima vastavalt kasutajate päringutele. Tänaseks päevaks on väga oluliseks saanud peale õigete märksõnade ka veebilehele kirjutatud sisu (nagunäiteks postitused) arusaadavus ja värskus.

Siiski on märksõnade kasutamine ja nende abil konkurentsiuuringu läbi viimine on siiski jäänud selle kõige parimaks tavaks. Ainult nii on võimalik teada, kui palju on teie lehel külastajaid ja millist teavet te peaksite te neile väärtust omava märksõna abil jagama (näiteks postituste näol).

Kvaliteetne sisu kasvatab teie veebisaidi autoriteeti. Kaasa aitab sellele kõigele ka näiteks infograafiate ja muude meedia failide olemasolu, mis muudab teie veebisaidi sisu palju atraktiivsemaks.

Technical SEO

Tehniline SEO on teine osa traditsioonilisest SEO-st, mille hulka kuuluvad erinevad toimingud, mis on seotud teie veebisaidi tehniliste probleemide lahendamisega, et teie veebisait omaks parimaid tulemusi otsingutulemuste lehtedel.

Tehnilisteks probleemideks võivad osutuda erinevate veebilehtedel välja ja sisse suunavate linkide parandamine või lisamine. Suuremaks tehniliseks probleemiks võib osutuda aga erinevate ’’errorite’’ olemasolu, mis kuvatakse teile näiteks platvormil Googel Search Console.

Informatsiooni sellest, milliseid probleeme teie veebilehed võivad omada, kuvatakse pärast seda, kui ’’robots.txt’’ fail filteerib läbi kõik veebilehed, millele on lisatud ’’sitemap.xml (XML vormingus protokoll)’’. Pärast, kui ’’robots.txt’’ file on teie veebilehed üle vaadanud (ingl. crawled), kuvataksegi teie veebilehti puudutavad võimalikud probleemid.

Nende probleemide alla võivad kuuluda näiteks erinevad ’’redirection’’ errorid statuskoodiga nagu 302, 301, 307, 308; segadust tekitavad ’’404’’ staatuskoodiga veebilehed, mida enam üldse veebisaidil ei eksisteeri; proovite kasutada veebilehte, mis ei ole indekseeritud jne.

Off-Page SEO

Off-Page SEO on kolmandaks, kuid võibolla natuke väiksema tähtsusega osa traditsioonilisest SEO-st. Üldiselt kuulub siinkohal teie igapäevase tegevuse hulka just linkide lisamine veebisaitidele, mis suunavad sealt liikulust teie endi poolt valitud veebilehele, et parandada teie positsiooni otsingumootorite tulemustelehtedel ja haarata teie veebisaidile kaasa ka võimalikke tarbijaid sotsiaalmeediast.

Kokkuvõttes tähendab ’’Off-Page’’ kõiki tegevusi, mis toimuvad veebis ja väljaspool teie veebisaiti.

In Summary

Keegi ei ole iialgi maininud, et SEO puhul on tegu kerge turundusstrateegiaga, vähemalt mitte turundajad, kes on sellega igapäevaselt või aegajalt kokku puutunud ning seda oma töös kasutanud. Turundajad on alati justkui ühest suust maininud, et SEO on oluline osa iga kaasaegse ettevõtte turundusplaanist.

Sellegipoolest on ka üsna keskpäraste teadmistega turundajal, kes on valmis ennast selles valdkonnas arendama, võimalik enda või kellegi teise veebisait viia üsna positiivsete tulemusteni veebis.

Selleks kõigeks vajate te unikaalset ja läbimõeldud plaani, mis vastaks teie tööstusele ja selle vajadustele

Loodame, et sellest artiklist oli teile mõningal määral abi ning soovime teile parimat teie turundusteekonnal!!!