Viimase kümnendi jooksul on sotsiaalsed järjehoidjad olnud Interneti kasutajate jaoks parim viis veebis dokumentide järjehoidjate lisamiseks, muutmiseks, märkuste tegemiseks ja jagamiseks. Läbi aegade on internetis näha olnud mitmeid erinevaid sotsiaalsete järjehoidjate lisamisteenuseid, kuid neist esimene ja tuntuim oli nimega Delicious. See esimene sotsiaalsete järjehoidjate jaoks mõeldud sait kogus eelkõige tuntust, kui seda seostati märksõnadega “sildistamine” ja “järjehoidjad”.
Sotsiaalsetele järjehoidjate lisamise jaoks mõeldud saidid alustasid lihtsate sotsiaalmeedia ressursside ja sisu turundajatena. Tänaseks on nad mitmekülgsed ja dünaamilised interneti kogukonnad, kus kasutajatel on võimalik omavahel kõige olulise üle arutelusid luua.
Sotsiaalsed järjehoidjad
Sotsiaalsete järjehoidjate kasutamisel peate te oma veebisaidi lehe sildistama brauseri-põhise tööriistaga, et teil oleks võimalik seda hiljem korduvalt uuesti külastada.
Sotsiaalsete järjehoidjate lisamine ei sisalda ressursside salvestamist, vaid loob järjehoidjaid, mis viitavad ressurssidele. See on sarnane tervele veebisaidile järjehoidjate lisamisega. Järjehoidjatele on teil võimalik lisada kirjeldusi, et kasutajad tunneksid ära järjehoidja sisu, ilma, et nad peaksid seda ise allalaadima.
Sotsiaalsete järjehoidjate puhul peavad kasutajad salvestama linke, mis suunavad veebisaitidele, mille jagamisest nad huvitatud on. Järjehoidjad on muidu avalikud, aga teil on võimalik neid salvestada privaatselt. Teil on võimalik neid jagada ka mõne kindla grupi inimestega, mõnes kindlas võrgustikes või nende kombinatsioonis. Nende jaoks kes järjehoidjaid näevad, saavad nad seda teha kategooriate, läbi otsingumootorite või kronoloogiliselt.
Sotsiaalsete järjehoidjate maailm on tänase päevani järjepidevalt kasvanud ja arenenud. Täiendavate funktsioonide lisamine ja brauseritest järjehoidjate importimine või eksportimine e-kirjade, veebimärkuste ja suhtlusvõrgustike kaudu.
Miks kasutada sotsiaalseid järjehoidjaid?
Miks seda kasutada? Üksikute kasutajate jaoks on see kasulik vahend järjehoidjate konsolideerimiseks paljudes arvutites suure hulga järjehoidjate kaudu, võimaldades samal ajal ka järjehoidjaid kontaktidega jagada. Institutsioonid, ettevõtted ja raamatukogud kasutavad seda liikmete seas jagatava informatsiooni hulga suurendamiseks. Inimesed saavad seda kasutada veebiotsingute parandamiseks.
Sotsiaalsed järjehoidjad aitavad ettevõtetel ja sotsiaalmeedia turundus halduritel leida ja salvestada väärtuslikku sisu, et lisada seda nende avaldamise ajakavale. See on suurepärane viis sisu loomise lihtsustamiseks ja sotsiaalmeedia kasvu kiirendamiseks. Enamik järjehoidjate lehtedest lubavad ka ettevõttete juhtidel näha, millised teemad on populaarseimad, hiljutiseimad ja seotud mõned kindla probleemiga.
Samas on võimalik läbi järjehoidjate otsida ka konkreetseid märksõnu või fraase. See tähendab, et nii leiate te enda brändi ja sihtrühma jaoks ideaalse sisu.
Saidid, kus asuvad sotsiaalsed järjehoidjad, lubavad sotsiaalmeedia halduritel sihtida kindlat informatsiooni, mida nad soovivad näha, muuta või jagada. Selle asemel, et otsida otsingumootorist midagi kui nõela heinakuhjast, omandate te aja jookusul lisateadmisi ja olete ka inspiratsiooni allikaks.
Kuidas aitavad teid sotsiaalsed järjehoidjad?
Otsimootorite osas on sotsiaalsel järjehoidjal tegelikult mitmeid eeliseid. Otsingumootorid kasutavad algorütme, mis lubavad parandada veebisaidi positsiooni otsingutulemuste lehel. Kuigi kõik lehed ei ole alati indekseeritud, mille tõttu ei näe ka keegi teie kvaliteetsed sisu. Sotsiaalsete järjehoidjate puhul võivad sildipõhise klassifikatsiooni läbi viia kõik inimesed, kes on võimelised mõistma veebis leiduva ressursi sisu. Nii on saidi kvaliteetne sisus suuuremal hulgal inimeste poolt.
Täpselt nagu ka tavalised otsingumootorid, on ka sotsiaalsed järjehoidjad pettuste suhtes haavatavad, kuid ettevõtted ja kasutajad on ka sellel juhul millegi abil võimelised teie veebisaidi tulemusi parandama, isegi kui tegu pole kvaliteetse sisuga.
Kõike seda öeldes on tegu kasuliku otsingumootorile optimeerimiseks kasutatava tööriistaga, mis aitab ettevõtetel oma veebisaiti esitleda.
Sotsiaalsete järjehoidjate saitidel on lihtne näha, mis on konkreetses valdkonnas populaarsed ja trendikad. Näiteks kui teie ettevõte tegutseb moetööstuses, näete te, mida inimesed räägivad moe trendidest, ja saate avaldatud loomingulise sisu kaudu näidata oma sihtrühmale oma asjakohasust.
Sotsiaalsete järjehoidjate saidid lihtsustavad brändi ulatuse laienemist omandades backlinke läbi väärtusliku sisu, suheldes potentsiaalsete koostööpartnerite või mõjutajatega.
Eeliste hulka kuuluvad:
⦁ Võimekus väärtusliku sisu leidmiseks, mis lubab teil ehitada autoriteeti sotsiaalsetele lehtedele ja blogidele
⦁ Ligipääs kõrge autoriteediga backlinkidele, teie veebisaidile elu sisse puhumiseks otsingutulemuste lehel
⦁ Suhtlus potentsiaalsete koostööpartnerite teie veebiedu kasvatamiseks
Siiski peate te meeles pidama, et sotsiaalsete järjehoidjate saidid saavad sageli rämpsposti ja otsese reklaamiga seoses kahjustatud. Et olla osa kogukonnast, peate tegema siiski tõsiseid jõupingutusi, et jagada teavet asjakohastest allikatest, mitte ainult oma veebisaidilt.
Nüüd jõuamegi sinnani, kus me toome välja 10 populaarseimat sotsiaalsete järjehoidjate veebisaiti:
1. Pinterest
Pinterest läheneb oma 70 miljoni kasutajaga turundusele “show, don`t tell” strateegiaga ja on olnud sellega äärmiselt edukas. Enimik ja 80% selle kasutajatest on naised ja ka konto omanikud.
Enne poes ostuotsuse tegemist konsulteerib selle saidiga üle poole igapäevastest kasutajatest, Keskmine saidi poolt tellitud külastajate tellimus on 58.95 dollarit.
2. Reddit
Reddit on ise kujundatud „interneti avaleht“. Kasutajad esitavad linke nendele huvi pakkuvate lugude, piltide või videode jaoks ning teised Redditi kasutajad saavad nendele esitustele hinnanguid anda.
See tähendab, et saidile oma sisu lisamine pakub inimestele lisavõimalust selle leidmiseks.
3. StumbleUpon
StumbleUpon on üks suurimatest sotsiaalsete järjehoidjate saite. Kui lisate millelegi järjehoidjaid, saate sellele lisada ka täiendavaid üksikasju, nagu näiteks , mis tüüpi sisuga on tegemist ja mis teemadel see räägib.
Sellega kaasneb üks suurepärane tööriistade kogumik, mis lihtsustab kogu protsessi. See lubab kasutajatel lisada nende huvidele vastavat sisu ja esitada teiste poolt esitatavat olulist informatsiooni.
4. Dribble
Dribble on üks suurepärane disaineritele suunatud järjehoidjate sait. See ei ole mitte hea koht ainult inspiratsiooni omandamiseks, vaid ka liikluse suunamiseks teie veebisaidile, kui teie näol on tegemist disainerina või omate te hoopis tervet disainerite meeskonda.
Üheks heaks ideeks veojõu saamiseks oleks oma disainimeeskonna kaasamise julgustamine. Kui nende tööprotsessis esineb seisakuid, siis pange tähele, et nad paneksid Dribble`i jaoks kokku midagi ainulaadset ja huvitavat. See on suurepärane viis oma meeskonna avalikusele tutvustamiseks.
5. Pocket
Pocket on äärmiselt kenasti disainitud sotsiaalsete järjehoidjate sait. Sellega kaasnev rakendus lubab käigu pealt elementide lisamist, ilma, et te ei peaks pidevalt uuesti sellele saidile naasma. Seejuures saate te otsida endale huvi pakkuva järgi midagi huvitavat. See tähendab, et saidile oma sisu lisamine pakub inimestele lisavõimalusi selle leidmiseks.
6. Digg
Veebisait nimega “Digg” on aastate vältel palju muutunud. Eelnevalt oli see loodud ja disainitud nagu Reddit, kus avaleht oli kujundatud saidi kasutajate vaatevinklist. Nüüdseks on see hallatud just toimetajate poolt, kuid on säilitanud järjehoidjate funktsionaalsuse.
Digg on hea koht uue sisu leidmiseks ja organiseerimiseks läbi teie profiili. Aga olge ettevaatlik, sest see võib olla mõnevõrra sõltuvust tekitav.
7. Slashdot
Slashdot jookseb Linuxis kasutajate poolt esitatud uudis-lugude, arvutitarkvara, seadmete, mängude, mobiilide, andmebaaside, turvalisuse, haldamise, raamatute arvustuste ja teiste tegurite põhjal.
8. We Heart It
“We Heart It” on natuke spetsiifilisem sait. See jääb peamiselt piltide, GIF. failide ja videode juurde – ja töötab ka sotsiaalmeedia võrgustikuna. Artikleid lubab see aga esitada Mediumile sarnasel viisil. Heart It reklaamib ennast välja peamiselt reklaamiallikana.
Kogu ulatuses omab sait üle 45 miljoni kasutaja, mis tähendab, et kindlasti on see väärt üle vaatamist. Ka siin on teil võimalik esitada oma väärtuslikku sisu, suunates seeläbi liiklust oma veebisaidini.
9. Scoop.it
Scoop.it on mõeldud professionaalidele, äri- ja mittetulundusühingutele ning ettevõtetele. Saidil on tugevalt üle 1 miljoni registreeritud kasutaja, mis ei tee seda just kõige suuremaks järjehoidjate saidiks nimekirjas, on sellel siiski arvestatava suurusega sihtrühm. Valida on teil võimalik nii tasuta, kui ka tasustatud plaanide vahel, olenevalt sellest, kui suurel hulga postituste postitamisest te huvitatud olete.
Kui sotsiaalsed järjehoidjad on teie jaoks kui turundusstrateegia osa, ärge jätke tähelepanuta sõna “sotsiaalne”.