Skip to content Skip to footer

Mis on brändi loomine, bränd ja sammud selle edukuse saavutamiseks?

Brändi loomine on iga ettevõtte esimeseks sammuks, kuid mis puudutab selle brändi loomist, siis bränditeadlikkusele ja
usaldusväärsusele keskendunud strateegia olemasolu on äärmisel oluline.

Brändi loomine on brändi turundamise protsess, olgu selle eesmärgiks bränditeadlikkuse ehitamine, toodete reklaamimine või
lihtsalt uue sihtrühmaga ühenduse loomine igapäevaseks suhtluseks.

Brändi loomine on teiste sõnadega teie brändi tutvustamine teie sihtrühmadele. Teie bränd jõuab sihtrühmadeni peamiselt
suurte ja mitmekesiste reklaamkanalite kaudu nagu Facebook, Google, Instagram jne. Brändi eesmärgiks on anda sihtrühmadele teada, mida teie kaubamärk endast kujutab ja mida see neile pakkuda saab. Selle tegemine tähendab brändi edastatava sõnumi
tuvastamist ja selle positsioneerimist viisil, mis teeb teie brändi leidmise klientidele sujuvaks kogemuseks.

Mis on bränd?

Bränd on visuaalsete elementide ja stiilielementide ning teiste ressursside terviklik kogum, mis moodustavad ühtse muljetavaldava kuvandi. Bränd on rohkem kui lihtsalt logo. See võib sisaldada kõike, alates erinevatest tüpograafiatest kuni stiilsete disainielementideni välja, mis parandavad teie ettevõtte reputatsiooni.

Tugev brändikuvand aitab teil eristuda teie konkurentidest. Kui te jätate selle abil teie sihtrühmale positiivse mulje, siis see võib tõsta teie ettevõtte konversioone ja muuta olemasolevad kliendid teie korduvateks külastajateks. See võib viia ka orgaanilise turunduseni, kuna lojaalsed kliendid tunnevad kohustust teie brändi propageerida.

Mida tavaliselt brändi loomine sisaldab?

Brändingu taktikad jagatakse tavaliselt kolme katekooriasse:

1. Brändistrateegia
2. Brändiidentiteet
3. Bränditurundus

Kuigi nendel taktikatel on suuri sarnasusi, on nende vahel ka väga suuri erinevusi, sest kõigi kolme on vaja ühe tugeva brändikuvandi loomiseks.

Brändistrateegia

Brändi strateegia määrab ära selle, milline peaks teie bränd välja nägema ja millised on selle eesmärgid tähtsuse järjekorras.
Järjepidevus on tugeva brändi aluseks, seega on enne põhialuste käsitlemist eriti oluline luua selge plaan.

Esmalt peaksite selgeks tegema, kas teie kaubamärgil oleks professionaalne ja autoriteetne välimus või paindlik ja sõnumeid edastav identiteet. Brändi parimate tulemuste saavutamiseks peate te selgeks tegema, millised oleks õiged sihtrühmad teie kaubamärgi jaoks. Nende sammude põhjal panete te alguse ühe eduka ettevõtte loomisele.

Brändiidentiteet

Teie brändiidentiteet on see, kuidas te tahate enda peamist brändikontseptsiooni praktikas rakendada. See hõlmab mitmeid ülesandeid, nagu kujunduselementide toonide otsustamist, milliseid sõnumeid võiks teie kaubamärk edastada ja palju muud. Kõik need elemendid peaksid olema omavahel kooskõlas, et teie sihtrühmad tunneksid huvi teie poolt pakutavate teenuste või toodete vastu.

Bränditurundus

Turundus on brändi puhul midagi, mis tähendab selle strateegia ja identiteedi loomist, et teie ettevõte jõuaks nende abil parimate tulemusteni. Bränditurunduses tehakse kindlaks, millisel sotsiaalmeedia platvormil oleks parim ettevõtet turundada ja kuidas tuleks teil jagada teile selleks antud eelarvet parimal võimalikul viisil. Nende ülesannetega tegelevad sotsiaalmeedia turundusspetsilistid, kes teavad täpsemalt kuidas tuleks seadistada õigetes sotsiaalmeedia kanalites kampaaniaid ja reklaame.

Kuidas näeb välja ühe eduka brändi loomine?

Järgmiste sammud põhjal võib brändi loomine tunduda küll päris keeruline, kuid hästi lahti seletates on see kõigile hästi arusaadav. Vaatame kuidas peaks praktikas brändi ehitamine välja nägema:

1. Määrake ära enda sihtrühmad

Enne kui te hakkate tegelema brändi arendamisega, peate te esmalt tegema selgeks tegema enda kaubamärgi sihtrühmad ehk kellele on teie bränd suunatud. Sihtrühma määramine on terves protsessis lihtne vahele jätta, kuid reaalsus on see, sihtrühma määramine on just see, mis teie ettevõttele tulemusi toob. Kui te olete juba teadlik sellest, mida teie sihtrühmad teilt ootavad, siis on teil juba lihtsam kujundada enda bränd ja äratada nendes teie ettevõtte vastu huvi.

Üheks lihtsaimaks viisiks oma sihtrühma tuvastamiseks on demograafiate määramine kampaania loomise esimesel sammul.
Sinna alla peaks kuuluma sobiva vanuse, asukoha ja sissetuleku valimine. Lisaks sellele peate te valime ka demograafia, mis vihjab sellele, mille vastu nad huvi tunnevad, sest ainult nii on võimalik jõuda optimaalse sihtrühma ulatuseni(audience reach).

2. Teie konkurentsi uuring

Unikaalse brändi loomiseks peate te kindlasti läbi viima konkurentsiuuringu. Leidke ülesse enda konkurentide tugevad ja nõrgemad küljed, et te saaksite teha enda kaubamärgi juures midagi neist paremini ja unikaalsemana.

Tugevad SEO strateegiad saavad tuua teile suurel hulgal liiklust läbi orgaaniliste otsingute. Olgu selleks siis paremate märksõnade kasutamine, suuremat väärtust omavate postituste loomine või parem visuaalne identiteet. Selles kõiges aitab teid konkurentsiuuringuks mõeldud tööriist SEMRUSH, mille abil leiate te konkurentide märksõnad paremate postituste loomiseks, kui teie konkurentidel.

3. Tehke kindlaks enda brändi eesmärk ja asukoht

Te peate kindlasti aru saama millise tööstuse alla peaks teie bränd kuuluma. Kindlasti peate te aru saama sellest, mida te enda brändi abil saavutada tahate ja millise sõnumi te brändi abil tarbijatele edastada soovite. See kõik peab olema kooskõlas nii teie äriplaani kui ka teie ettevõtte peamiste väärtustega.

Tarbijatele edastatava sõnumi välja mõtlemisel aitab teid enda käest küsimine:

Kuidas te saate mõne teenuse abil oma kliente aidata?
Miks peaks kliendid ostma mõnda teie poolt pakutavat toodet just teilt?

Pidage meeles, et sõnumi lisamine toimub kampaaniate ja reklaamide loomisel. See tähendab seda, et oma brändi sõnumeid luua ja muuta on teil võimalik ka pärast kaubamärgi reklaamimiseks mõeldud postituste loomist sotsiaalmeedias. Sellepärast ei pea te algselt selle kõige kirjutamisele liigselt aega kulutama.

4. Brändi persooni ja kajastamise välja töötamine

Brändi persooni olemasolu on üks oluliseimad aspekte. See on lihtsaim viis näitamaks teie ettevõtte unikaalust ja mis kaasab teie poolt soovitud kasutajaid.

Kõik tegevused läbi teie brändi peaksid kajastuma alates tekstide ja sotsiaalmeedia profiilide kuni e-mailide ning toodete lisamiseni välja. Alati kui klient suhtleb teie brändiga, siis on kohe teadlikud ka teie brändi poolt edastatavast sõnumist ja selle isiksusest. Klientidele edastatav brändi hääl sõltub just teie poolt valitud sihtrühmadest, missiooni eesmärgist ja kasutatavast tööstusest.

5. Loo oma brändi lugu

Oma brändile nime andmine on kogu protsessi kõige olulisem osa. Kõige edukamate ettevõtete nimed koosnevad ainult ühest või kahest nimest ja on sellepärast ka hästi meeldejäävad.

Ennem kui asute määrama enda brändile nime, siis viige läbi veebis väike uuring veendumaks, et seal ei oleks liiga palju sama või sarnase nimega ettevõtteid, mis võivad osutuda teie peamisteks konkurentideks.

6. Vali oma brändile sobilik nimi

Oma brändile hea nime valimine on brändi loomise kõige olulisem osa. Kõikide edukate brändide nimed koosnevad kas ühest või kahest sõnast, et need teile hästi meelde jääks.

Enne oma brändile nime määramist, peaksite esmalt viima veebis läbi uuringu, et seal ei oleks liiga palju sama või sarnase nimega ettevõtteid. Muidu võite te seista silmitsi liiga suure konkurentsiga ja see aeglustab ka brändil otsingumootori tulemustelehtedel parimale võimalikule kohale tõusmist.

7. Kirjuta silmatorkav loosung(slogan)

Täie brändile ühe silmatorkava loosungi(slogan) lisamine on vältimatu. See peab olema lühike, kuid see juures midagi kirjeldav, et seda oleks võimalik mahutada sotsiaalmeedias teie biograafiasse, veebilehe päisesse, e-mailile ja mujale. Teie loosung peab olema kergesti meeldejääv ja ühilduma kõigega mida teie bränd kajastab. Kui teie poolt kirjutatud loosung ei vasta brändi teemale, võib see külastajates suurt segadust tekitada.

Erinevalt teie brändi nimest, on teil võimalik enda loosungit muuta. Nii saate te proovida erinevaid sloganeid, et näha, milline neist äratab teie klientides rohkem huvi.

8. Disainige enda brändi visuaalne välimus ja logo

Üheks esimeseks asjaks kui kliendid teie brändi külastavad on teie logo. Tegu on teie brändi näoga ja sellepärast peab see stiilne kuid professionaalne välja nägema.

Logo on väga sagedasti kooskõlas teie brändi ülejäänud visuaalse kujundusega. Selle all mõeldakse seda, et teie logo on kujundatud samades toonides, mis teie ülejäänud veebisait. Näiteks on läbi terve saidi kasutatud samu tüpograafiaid, mis logo juures. Või isegi on kasutatud logo juures sarnaseid disainielemente, mis on näha läbi terve kodulehe.

Värvid – Brändingu juures kasutatavad erinevad värvid võivad edastada klientidele ka erinevaid psühholoogilisi sõnumeid. Oma brändi peate silmas pidama, mida teie bränd esindab ja millise emotsiooni te klientides selle abil tekitate. Selle põhjal saate juba valida sellele sobivad värvid.

Tekst – Valige teksti tüüp, mis kajastaks seda, millest teie bränd räägib. Tugevalt ja paksult kirjutatud tekst viitab näiteks teie kaubamärgi tugevusele. Kui tekstitüübiks valitud näiteks “serif”, siis see veebisait võib omada autoriteeti.

Kui te tahate enda logole lisada teatud teksti, siis pidagi meeles, et see peab jääma hästi loetavaks, isegi, kui teile soovitatakse vastupidist.

Piltlikud kujundused – On olemas teatud tüüpi pildid, mida üldjuhul logode juures kasutatakse. Valige midagi, mis on kooskõlas teie ettevõtte ja turunduse eesmärkidega.

Maskotid – Mõelge maskotist kui teie brändi esindava isiku näost või loomast, kes teeb teie kaubamärki isikupärasemaks. Seda tüüpi logo kasutatakse just selleks, et teie ettevõte näeks välja inimlikum ja oleks sõbralikuma alatooniga.

Embleemid – Embleemide puhul peab tekst olemas kooskõlas sellega, millise kujuga olete te selle loonud.

Abstraktsed logod – Sellist tüüpi logod keskenduvad pigem kujundusele ja toonile, mitte sellele, millest see logo rääkima peaks.

Monogrammid ehk kirjamärgid – Siin on tegu logoga, mis luuakse kirjamärkide põhjal.

Sõnamärgid – Siin kasutatakse lihtsalt logona ühte sõnda või fraasi, millele on antud sobiv tekstitüüp ja värv.

Ikoonid ehk brändi visuaalsed metafoorid – Siinkohal on tegu millegagi, kus on mõni element ikooni loomisel asendatud lihtsalt sõnadega.

Kombinatsiooni logo – Logod võivad sisaldada mitut tüüpi logosid, näiteks teksti koos pildi või ikooniga. See sobib ideaalselt brändidele, kes tunnevad, et üks logotüüp on nende identiteedi jaoks sama oluline kui teine.

Kui te tahate, et teie bränd oleks seotud millegi spetsiifilisega, siis saate te ammutada selleks inspiratsiooni kaubamärkidest, millel on samad eesmärgid.

9. Rakendage oma bränd enda ettevõttesse

Lõpuks, kui te olete oma kaubamärgile aluse loonud, saate te selle siduda läbi terve ettevõtte.

Tehke kindlaks, et teie ettevõte edastaks ühtse sõnumi ja kohaloleku läbi kõikide sotsiaalmeedia kanalite. Tooge välja, kuidas te tahate, et teie bränd kõlaks ja välja paistaks. Sinu brändi isiksus peaks ilmnema igas sotsiaalmeedia postituses, turunduskampaanias ja veebisaidi kujunduses.

10. Ärge kartke korduvat brändingut

Kuigi brändingu juures on pikaajaline stabiilsus kriitilise tähtsusega, ei pea te jätkama sellega, mis teie jaoks ei toimi. Tuleb ette
olukordi, kus korduva brändingu tegemine on kõige praktilisemaks lahenduseks, et jätkata uute klientide teie ettevõtteni suunamist.

Korduva brändingu tegemine viitab sagedasti kas väikese muudatuse tegemisele logo või sihtrühma demograafiate juures. Olenevalt eesmärkidest,
võib isegi ühe väikese logo muudatus viia teid paremate tulemuste juurde turunduses.

Korduva brändingu puhul peaksite te hoolikalt läbi viima väikese uuringu teatud informatsiooni tarvis. Peaksite üle vaatama, millist tagasisidet
te klientidelt saate, et saada aru nende hetkelisest teie brändi kohta käivast arvamusest, või siis milline on teie ettevõtte liiklus ja
konversioonide arv varasemaga.

Kokkuvõte

Brändi loomine on protsess, kus määratletakse ära teie strateegia, identiteet ja turundus, et teha kindlaks, kuidas tahaksite, et teie kliendid teist aru saaksid. Brändingu puhul ei ole tegu ainult ühe elemendiga nagu teie nimi, vaid teie eesmärkide, visuaalsete elementide, kajastamise ja kampaaniate kombinatsiooniga. Kõik välja toodud elemendid aitavad teha teie ettevõtte sihtrühmadele nähtavaks, et nad saaksid sellega suhelda nii nagu vaja.

Kontakt

Esmaspäev – Reede: 10:00 – 18:00

Laupäev: Suletud

Pühapäev: Suletud

+372 5805 8796

Spark Media © 2025. Kõik õigused kaitstud.