Siin räägime me sellest, kuidas on teil võimalik teha märksõnade analüüs õigete märksõnade leidmiseks, et neid SEO jaoks õigel viisil kasutada. Nii on võimalik teil oma saidile juhtida suurel hulgal orgaanilist liiklust parimate tulemuste saavutamiseks.
Märksõnade analüüs aitab teil luua õiget sisu strateegiat, luues sisu märksõnade ümber, mida teie sihtrühm otsib.
Väga oluliseks esimeseks sammuks on viia läbi märksõnade uuring ja teha märksõnade analüüs õigete märksõnade leidmiseks, mille ümber tuleb teil SEO eesmärgil kirjutada inimeste jaoks väärtust omav sisu. Väärtusliku sisu all mõeldakse eelkõige blogisse kirjutatavaid artikleid ja pressiväljaandeid. Oma ettevõtte veebisaidi edukuse saavutamiseks peab sisu kirjutamine kujunema järjepidevaks tegevuseks. Selle all peame me silmas just seda, et uue ja värske lisatava sisu hulgaks peaks olema vähemalt 1-2 artiklit nädalas.
Kuidas Leida Märksõnu Teie Sisu Jaoks?
Esmalt peaksite te lihtsalt peast välja mõtlema mõne termini, mille põhjal teie potentsiaalsed kliendid midagi internetist otsiksid.
Järgmiseks lisage teie poolt välja mõeldud käesoleva nišiga seotud termin otsingumootorisse, et näha millised selle terminiga seotud ja inimestele huvi pakkuvad märksõnad veel otsingu tulemustelehe allosas esile kerkivad.
Üritame näitkeks SEO eesmärgil kirjutada sisu ettevõtte veebisaidile, mille tegevusalaks ongi “internetiturundus”. Seega peame ka kirjutama lehele sisu, mis seotud just internetiturundusega. Ei ole ju võimalik kirjutada internetiturundusega tegeleva ettevõtte jaoks sisu, mis on seotud mõne täiesti teise valdkonnaga, nagu näiteks “turism”. Peaks ju olema täiesti loogiline või mis?
Nii, mõtlesime näiteks märksõnale “sotsiaalmeedia”, sest sotsiaalmeedia on suur osa internetiturundusest ja seda kasutavad tänapäeval enamus ettevõtteid oma ettevõtte reklaamimiseks.
Nüüd lisame otsingumootorisse märksõna “sotsiaalmeedia” ja teeme otsingu, tulemuste lehe allosas näeme mitmeid erinevaid uusi märksõnu, mida kasutajad otsivad.

See tähendab omakorda seda, et need terminid omavad kasutajate jaoks väärtust ja teil ongi nende hulgast valitud sõnade ümber oma veebisaidile võimalik uut ning väärtuslikku sisu luua, mis aitab parandada teie positsiooni otsingumootorite tulemuste lehel.
See ei küll ainukeseks viisiks omale sobivate märksõnade leidmiseks.
Aegajalt peate te välja mõtlema, millega teie konkurendid parasjagu tegelevad ja milliseid märksõnu nad kasutavad.
Seal on olemas selline asi nagu “konkurendi märksõnade uuring”. Konkurentide märksõnade analüüs on üks effektiivseimaid viise oma tööstuses teiste tees eelise saavutamiseks. Aga kuidas on teil võimalik leida konkurentide poolt kas siis makstud või orgaanilistes otsingukampaaniates kasutatavaid märksõnu, mida on võimalik ka teil endal kasutada parimate tulemuste saavutamiseks.
Selle jaoks on internetis saadaval 2 peamist selle jaoks mõeldud tööriista:
⦁ SEMRush
⦁ Ahref
SEMRush
SEMRush on üks levinuimatest ja enim tuntust koguv märksõna uuringuteks mõeldud tööriist. SEO Toolkit >> Competitive Research >> Organic Research otsingumootorisse tuleb lisada teie konkurendi domeen, mis omakorda toob esile “Organic Research Competitors” lahtris asuvad suurima liiklusega URL-id.

NB! URL-id on illustratiivsed, et te näeksite, kuidas peaks see raport SEMrush töölaual välja nägema.
Klõpsates selles nimekirjas olevatele konkurentide lehtedele, leiategi te nende poolt kasutatavad märksõnad, mille ümber peaksite te ka enda veebisaidi sisu kirjutama. Enne nende kasutamist tuleb teil kindlasti analüüsida ka neid märksõnu ehk teha märksõna analüüs selleks, et näha milline neist omab enim liiklust ja on sobiv kasutamiseks “peamise märksõnana”(focus keyword).

Pange eriti hoolikalt tähele, et nende hulgast peaksite te kasutama märksõnu, mille positsiooniks on märgitud 1 – 10. Just nende märksõnade abil on teil enim lootust oma veebisait tõsta tulemuste lehel esikolmikusse.
Arvesse peaksite te kindlasti võtma ka märksõnade kohta käivat liiklust, mille kohta te näete andmeid osas “Traffic”. Kasutada tuleks teil eelkõige märksõnu, mis omavad võimalikult head positsiooni ja ka samaaegselt võimalikult suurt liiklust, sest see näitab ära, kui suurt väärtust märksõnad kasutajate jaoks omavad.
Lisaks sellele on teil võimalik määrata, millisest regioonist te tulemusi soovite leida, näha google adwordsi jaoks mõeldud märksõnade maksumust ning liiklust, ja ka väliste teie saidile suunatud linkide arvu (backlinks).
Ahref
Põhimõtteliselt samamoodi toimib ka tööriist “Ahref“. Otsingusse tuleks lisada lihtsalt konkurendi domeen ja siis juba Overview >> Organic Search >> Top Pages lehel näete te lahtrit Top Pages, mis sisaldab enim liiklust omavaid konkurendi saidi lehti, millele klõpsates on teil võimalik leida teie jaoks sobivaid ja teie konkurendi poolt enim kasutatavaid märksõnu.

See funktsioon võimaldab kasutajatel tuvastada kümneid või isegi sadu asjakohaseid märksõnu, keskendudes lehe või artikli teemale, mitte üksikutele märksõnadele endile. Vaatame, kuidas see toimib tänu Ahrefsi näitele.
Oletame, et te olete juba teadlik mõnest oma peamisest konkurendist ja te soovite teada, millliseid märksõnu see konkureeriv sait enda tulemuste parandamiseks kasutab, sirvides selle veebisaidi orgaaniliste märksõnade kohta käivaid andmeid.
Kuidas Leida Märksõnu Teie Sisu Jaoks?
Märksõnu tuleb teil SEO eesmärgil kasutada terve veebisaidi ulatuses, nii tiitlites, metakirjeldustes, url-is (mille kohta saate lugeda siit…) kui ka kõige tähtsamas ehk sisutekstis. Meie räägime siin täpsemalt just sellest, kuidas te peaksite kasutama märksõnu väärtuslikus ja informatiivses sisus.
Meie peame parimaks SEO tööriistaks WordPressi rakendust “Yoast SEO”.

Üks olulisemaid kohti SEO märksõnade kasutamise optimeerimiseks on teie sisu, sest see on peamiseks faktoriks teie ettevõtte saidi positsiooni parandamisel tulemuste lehel ja parimate äritulemuste saavutamisel.
Oluline on, et te teeksite seda õigel viisil, sest halb märksõnade kasutamine võib teie saidi tulemusi hoopis kahjustada.
Kindlasti peaksite te vältima midagi sellist nagu “keyword staffing” või kasutama sama fraasi liiga sageli ja järjepidevalt, mida teie lugejatel on raske lugeda ja mõista.
Parimaks viisiks ongi lisada “latent semantic indexing” ehk kaudselt seotud märksõnu (eelnevalt välja toodud otsingumootori abil leitavad sõnad) ja fraase, kuigi midagi ei juhtu, kui te kasutate õigel moel ka ühte ja sama märksõna läbi terve artikli.
Mitu märksõna peaksite oma sisusse panema?
See on suurepärane küsimus, mille üle SEO-d tehes sageli arutatakse ja mille üle vaieldakse. Tegelik vastus on, et see sõltub täielikult teie märksõna tüüpidest ja teie sisu pikkusest.
Üldine reegel on see, et peaksite oma märksõna kasutama umbes iga 100-150 sõna tagant. Nii et kui kirjutate 1000-sõnalist artiklit, oleks asjakohane sisestada peamine märksõna umbes 7-10 korda. Peamise märksõna all mõeldakse algset teie poolt välja mõeldud fraasi, mille te teiste märksõnade avastamiseks otsingumootorisse sisestasite ja mille kohta te aritkli alguses lugesite (“sotsiaalmeedia”).
Teisene ja teised täiendavad märksõnad ei tohiks artiklis siiski rohkem kordi esineda kui teie peamine märksõna.
Lõppudelõpuks peate te kirjutama lugejate jaoks ja tegema neile kõik võimalikult hästi arusaadavaks.
Loodetavasti suutsin ma teile kõik võimalikult hästi arusaadavaks teha ja teil oli sellest natukenegi abi.