E-maili turundus on digiturunduse vorm, kus saadetakse teie potentsiaalsetele klientidele e-maile, et parandada teie bränditeadlikust, usaldada kliendiloojalsust ja reklaamida turundusvõimalusi.
Internetiturunduse maailmas võib e-maili turundus olla üheks kuluefektiivsemaks tööriistaks parimate müügitulemusteni jõudmiseks. Seetõttu on see tänasel päeval kõikvõimalike digiturunduse strateegiate alustalaks.
Mis asi on siis e-maili turundus?
Tegu on otsese digiturundusstrateegiaga, mis on disainitud teie klientidele informatsiooni edastamiseks ning suunamiseks teie e-mailidele. Reklaamib teie email mõningaid tooteid, pakub allahindluseid või edastab huvipakkuvaid uudiseid. See annab võimaluse klientidele olla teadlik teist ja teie tegemisteks, isegi, kui nad ei ole sealt hetkel mõne toote või teenused ostust huvitatud.
Emaili turundus ja selle e-mailide tüübid
Erinevat tüüpi e-mailid omavad erinevaid eesmärke ja köidavad sihtrühmi väga erinevalt. Erinevat tüüpi mailidest aru saamine aitab teil oma kampaaniaid vastavalt ettevõtte vajadustele kohandada. Uurime mõnda neist tüüpidest koos näidetega, mis annavad teile selgema parema ülevaate sellest, millist e-maili, millal ja kus kasutada:
Welcome emails(Tervituskirjade e-mailid)
Tervituskirjad(Welcome e-mails) on esimeseks kokkupuuteks ettevõtte ja uue tellija vahel, mis tõttu on need positiivse mulje jätmiseks ja köitva suhte loomiseks üliolulised.
Tervituskirju on teil võimalik tervitada uusi tellijaid ja tänada neid teie ettevõttega liitumise eest, samaaegselt pakkudes neile
väärtuslikku informatsiooni teie ettevõtte ja pakkumiste kohta.
Ühe hästi kujundatud e-maili abil on teil võimalik kliendile jätta kestev positiivne mulje ja edendada uusi müügivihjeid,
suurendades seeläbi teie ettevõtte konversioonide arvu ja potentsiaalsete pikaajaliste klientide lojaalsust.
Newsletter emails(Uudiskirja e-mailid)
Uudiskirja e-mailide puhul on tegu millegagi, kus tutvustatakse just uusi pakkumisi, jagatakse sisukaid artikleid, blogipostitusi
ja klientide arvustusi.
Lead nurturing emails(Müügivihjete haldamise e-mailid)
Potentsiaalsete klientide hankimiseks mõeldud meilid on strateegilisemad, sihtides läbimõeldult koostatud sõnumite seeria kaudu kindlat sihtrühma. Nende eesmärk on suunata potentsiaalseid kliente pelgalt kaalumisest kuni tegeliku ostuni.
Transactional/confirmation emails(Tehingu-/kinnituse e-mailid)
Tehingu- või kinnitusmeilid tulevad mängu pärast seda, kui keegi registreerub teie teenusele või ostab toote. Need kinnitavad tehtud toimingut ja neile võivad järgneda ostujärgsed teated, näiteks saadetiste kohta käivad värskendused, kutsed toodet arvustada või isegi pakkumine järgmise ostu sooritamiseks.
Dedicated emails(Pühendatud e-mailid)
Spetsiaalsed meilid on märksa valikulisemad. Neid saadetakse teile maili kogumikuna ainult teatud segmentidena selliste
kriteeriumide alusel nagu hiljutine tegevus või liikmelisuse staatus. Näiteks eksklusiivne allahindlus klientidele, kes pole mõnda aega ühtegi toodet mõnelt veebisaidilt soetanud.
Announcement emails(Teadaannete e-mailid)
Teadaannete e-kirjad suunavad tähelepanu eelseisvatele sündmustele uute toodete turuletoomisele või seminaridele eesmärgiga tekitada elevust ja teadlikkust.
Promotional emails(Reklaam e-mailid)
Reklaamkirjad levivad laiemalt, jõudes sageli kogu teie sihtrühmani, et hoida neid teie brändi ja toodetega kursis. Nende hulka võivad kuuluda üldised teadaanded kogu kauplust hõlmava allahindluse kohta.
Survey emails(Küsitluse e-mailid)
Seevastu küsivad küsitlusmeilid tagasisidet, näidates klientidele, et nende arvamust hinnatakse ja see on teie tootepakkumiste kujundamisel oluline.
Seasonal marketing emails(Hooajalise turunduse e-mailid)
Hooajalised turundusmeilid lisavad pidulikku hõngu, sobitudes pühade ja eriliste sündmustega nagu jõulud, sõbrapäev või must reede, pakkudes temaatilisi pakkumisi või tervitusi.
Re-engagement emails(Korduv kaasamise e-mailid)
Uuesti kaasamise meilid püüavad taaselustada nende inimeste huvi, kes pole teie sisuga hiljuti suhelnud, selliste müksude abil nagu „Me igatseme teid” või „Kas olete ikka veel olemas?”.
Triggered email series(Käivitatud e-mailide seeriad)
Käivitatud meilisarjad reageerivad kiiremini ja aktiveeruvad klientide konkreetsete toimingute korral, näiteks teie loendiga liitumise või ostukorvist loobumise korral.
Connect-via-social campaigns(Ühenduse loomine sotsiaalmeedia kampaaniate kaudu)
Käivitatud meilisarjad reageerivad kiiremini ja aktiveeruvad klientide konkreetsete toimingute korral, näiteks teie loendiga liitumise või ostukorvist loobumise korral.
E-Maili turunduse eelised
E-maili turundus on tänaseks päevaks üks olulisemaid veebisuhtluse viise. Erinevate statistikate hinnagul on aastaks 2026.
tõenäoliselt saadetud igapäevaselt rohkem kui 390 miljardit e-maili.
Võimalus jõuda vaid ühe ainukese klõpsuga läbi erinevate e-maili turunduseks kasutatavate platvormide teie potentsiaalsete
klientideni, muudab selle üsna odavaks digiturunduse meetodiks, millel on märgatavalt suur mõju. 2025. aasta alguses läbi
viidud uuringute põhjal nägi umbes 53% turundajatest enda turunduskampaaniate investeeringutasuvuse(ROI or return on investment) kahekordistamist ja üle 16% neist kolmekordset paranemist. E-maili turunduse kogu tulu kasvab aastaks 2032 arvatavasti 33,5
miljardi euroni.