Skip to content Skip to footer

Parimad sotsiaalmeedia kanalid aastal 2025

Olete te huvitatud sellest, millised sotsiaalmeedia kanalid viivad teie ettevõtte uutele kõrgustele?

Tänases digitaalses maailmas on sotsiaalmeedia puhul tegu rohkem, kui lihtsalt omavaheliseks suhtluseks mõeldud tööriistaga – selle ümber keerleb ka kogu digiturundus. Kui teie puhul on tegu väikeettevõtte omaniku, sisulooja või digiturundajaga, siis õige turundusplatvormi valimine on teie veebis kohaloleku murdepunktiks. Siin toome välja parimad sotsiaalmeedia kanalid digitaalseks turundamiseks ja kuidas neid maksimaalselt enda või teie klientide jaoks ära kasutada.

Mis on sotsiaalmeedia kanalid?

Fraasiga “sotsiaalmeedia kanalid” vihjatakse interneti platvormidele, kus kasutajad saavad jagada informatsiooni ja üksteisega suhelda virtuaalsetes kommuunides läbi teksti, videode, fotode ja muu sisu. Aastaks 2025 on sotsiaalmeedial üle viie miljardi globaalse kasutaja, mis on rohkem, kui 68% terve maailma populatsioonist. Sinna alla kuuluvad erinevad aplikatsioonid või kodulehed, mis on loodud suhtlemiseks ja sõnumite saatmiseks(nagu Facebook, Instagram jpt.) ning foorumid nagu Reddit.

Millised sotsiaalmeedia objektiivid ehk eesmärgid on sobilikud just teie ettevõttele?

Ettevõtted, kes ei kasuta enda turundamiseks sotsiaalmeediat ja selle mõju, jäävad ilma klientide kaasamisest ja seetõttu ka positiivsest tulust.

Sotsiaalmeedia kanalite sidumine teie ettevõtte eesmärkidega on ülioluline. Kui te ei ole teadlik sellest, miks või kuidas mõni konkreetne sotsiaalmeedia kanal võib teie ettevõtte sotsiaalmeedias esile tõsta, siis ei peaks te seda tõenäoliselt kasutama.

Enne kui räägime populaarseimatest sotsiaalmeedia kanalitest, toome välja allosas ka mõned sotsiaalmeedia objektiivid ning nende eesmärgid, et otsustada, milline neist on sobilik just teile:

“Bränditeadlikkuse(bränd awareness)” ehk bränditeadlikkuse kasvatamine

Esimese sammuna peaksite otsustama ühe tuntuima ja populaarseima sotsiaalmeedia platvormi kasuks, mille abil on teil võimalik valida laiaulatuslikud sihtrühmad, sest see aitab teil sihtida võimalikult suurt potentsiaalsete uute klientide ringi.

Praeguste trendide kohaselt peaksite te Facebookis kampaania objektiiviks valima “bränditeadlikkus(brandawareness)” juhul kui teie või teie kliendi puhul on tegu alustava ettevõttega või start-upiga.

Tõhusaimaks meetodeid oma ettevõtte esile toomiseks sotsiaalmeedias ja Facebookis on makstud-reklaamide kasutamine. Facebooki makstud-reklaami parimaks osaks on veel see, et seal kasutatav eelarve on täielikult teie kontrolli all.

Sotsiaalmeedia platvorm Facebook on saavutanud ka väga suure populaarsuse enda “ROI(return on investment)” loomise koha pealt.

“Lead(müügivihjed)” ehk müügivihjed ja nende loomine

Sotsiaalmeedia kanalid on peamisteks tööriistadeks ettevõtetele, kes on huvitatud müügivihjete loomisest ehk konversioonide loomisest läbi enda toodete müügi. Õigete demograafiate abil on teil võimalik kaasata enda ettevõttele suurel hulgal potentsiaalseid uusi kliente, kes on huvitatud teie toodete ostust.

Siinkohal tuleks kindlasti valida teil kampaania objektiiviks just “Leads”. Kuigi meie uurimuste kohaselt on olemas maailmas ka pikaaegsete kogemustega digiturundajaid, kelle valikuks on siinkohal objektiiv “Traffic”, kuid meie seda siiski ei kasutaks.

Mis puudutab B2B ettevõtteid, siis selleks kasutatakse just platvormi LinkdIn. Üldiselt see ongi parimaks valikuks ainult B2B ettevõtetele makstud-reklaamide loomiseks. Selle peamiseks põhjuseks on just see, LinkdIn platvormi makstud-reklaami “CPC(cost-per-click)” ehk kliki hind on märksa kõrgem, kui Facebooki omadel.

“Traffic(liiklus)” ehk liikluse suunamine teie veebisaidile

Oma veebisaidile, maandumislehele või blogisse on teil võimalik suunata liiklust ka orgaaniliste ja tasuliste sotsiaalmeedia postituste abil.

Siduge oma veebisait mõne selle analüüsiks mõeldud tööriistaga nagu Google Analytics (seal on veel teisigi selleks kasutatavaid tööriistu), mis aitab teil enda KPI indikaatorite abil jälgida selle toimivust ja sooritusvõimet.

Publiku kaasamise suurendamine

Digiturunduses on turundajate üheks peamiseks ülesandeks läbi sotsiaalmeedia enda ettevõttele klientide kaasamine. Seda on võimalik teha neil just lisatavate postituste abil, mis toob kaasa sihtrühmade poolseid meeldimisi, kommentaare, jagamisi jne.

Samuti saab selleks kasutada funktsioone nagu küsitlused ja otseülekanded, et tarbijatel oleks võimalik teiega reaalajas suhelda enda probleemidele lahenduste leidmiseks. Peale selle on teile võimalik jagada ka kasutajate poolt loodud sisu ja suurendada nende kaastatust, mis annab neile teada, et hoolitet nende arvamusest.

Kogukondade ülesse ehitamine

Suur osa kaubamärke kasutavad nüütseks sotsiaalmeedia platvorme kogukondade loomiseks. Seda on võimalik teha kas nendi endi avalehtedel või isiklikke gruppide kaudu, millele nad annavad liigipääsu ka teiste brändidele.

Kogukonnad pakuvad klientidele reaalset viisi ettevõtetega suhtlemiseks ning aitavad luua brändi pooldajaid ja kutsuda inimesi üles jagama sisu ja isegi iseloomustusi, mis avaldavad neile positiivset mõju.

Nüüd sellest, millised on populaarseimad sotsiaalmeedia kanalid aastal 2025 ja millist sisu peaksite sinna looma?

Selle edetabeli koostamisel vaatlesime peamise kriteeriumina seda, millist sisu te peaksite sinna lisama, igakuiseid kasutajaid, aga süvenesime ka iga platvormi peamisse sihtrühma ja peamistesse omadustesse, mis iga kanali eriliseks muudavad.

Facebook – Sotsiaalmeedia platvorm oma umbkaudu 2.9 miljardi kasutajaga

Facebook loodi aastal 2004, kuulub USA-le ja kuulub ettevõttele nimega “Meta”.

Oma muljetavaldava 2.9 miljardi kasutajaga on Facebook palju populaarsem kui teised sotsiaalmeedia kanalid ja gigandiks maailmas, arvestades veel seda, et tegu oli algselt tagasihoidliku suhtlusvõrgustikuga.

Kes on Facebooki peamised kasutajad?

Facebooki kasutajaid leiab kõigi vanuserühmade ja taustaga inimeste seast, kuid peamised kasutajad (70.8%) on inimesed vanuses 18-44.

Millist sisu te peaksite Facebooki lisama?

Facebooki kasutajad vaatavad igapäevaselt kokku umbes 100 miljoni tunni jagu erinevaid videosid. Nendeks videodeks võivad olla meeliületavad video-klipid, harivad videolõigud või rahustavad lood, millel jõud kaasata teie tähelepanu.

Aga seal on olemas suur hulk teisi formaate, mida te võite sellel platvormil katsetada Facebooki postitusena – karusellid, video-lood, rullik-videod jne.

Et Facebooki oma ettevõtte jaoks maksimaalselt ära kasutada, oleks kasulik kasutada selle ajastamise tööriista ja jälgida postituste kaasatust ning ulatust. Facebooki makstud reklaamid aitavad jõuda teil oma ettevõttega veelgi suurtemate sihtrühmadeni ja promoda teie ettevõtte sisu.

WhatsApp – Sotsiaalmeedia platvorm oma umbkaudu 2 miljardi kasutajaga

WhatsApp on samuti “Meta” omanduses olev rakendus, mis on samuti loodud USA-s ning loodi aastal 2009.

WhatsApp väga populaarne ülemaailmselt kasutatav sõnumite edastamiseks kasutatav rakendus, eriti veel riikides nagu India ja Brasiilia. Tegu on platvormiga, mis võimaldab kasutajatel üksteisele saata tasuta teksti ja hääl-sõnumeid.

Kes on WhatsAppi peamised kasutajad?

Rakenduse WhatsApp kasutajaskond on väga mitmekesine, sest seda kasutab igas vanuses ja erineva taustaga inimesi, et üksteisega ühenduses olla. WhatsApp on küll siiski märksa populaarsem selle noortemate kasutajate seas, sest selle 26% igapäevast kasutajat on siiski vanuses 26-35.

Millist sisu te peaksite WhatsAppi lisama?

Kuna enamus inimesi kasutab seda just eesmärgil, et üksteisega suhelda, siis WhatsApp on väga tihti pigem personaalsel eesmärgil kasutatav sotsiaalmeedia platvorm.

Oma kogemuse optimeerimiseks kasuta WhatsApp for Businessi, et algatada vestlusi isikupärastatud sõnumite abil. Olgu tegemist õnnitluskirjaga või millegi muuga, isikupärastatud sõnumid aitavad luua ühendustunnet.

Hoidke klientidega hõlpsalt ühendust, luues spetsiaalseid gruppe, et olla ühenduses mitme sihtrühmaga, või kasutades leviedastuse funktsiooni, et saata sõnumeid mitmele kontaktile.

YouTube – Sotsiaalmeedia platvorm oma umbkaudu 2.2 miljardi kasutajaga

YouTube kuulub praeguseks ettevõtte “Alphabet” omandusse ning loodi aastal 2005 USA-s.

YouTube on just videode jagamiseks mõeldud platvorm, mis on mõeldud ettevõtele, sisuloojatele ja kõigile kes on huvitatud sinna kaasahaaravate videosisu lisamiseks, et jõuda nende abil enda sihtrühmadeni.

Kes on YouTube-i peamised kasutajad?

Selle platvormi kasutajaskond on väga lai, sest seda kasutab videode vaatamiseks ja jagamiseks igas vanuses ja taustaga inimesed. YouTube on aga populaarsem noorema publiku seas, kus 5,24% kasutajatest on vanuses 18–44.

Millist sisu te peaksite YouTube-i lisama?

YouTube on teie jaoks lõputu abimees! Näiteks harivate videode olemasolu YouTube-is on väga nõutud, sest nad edastavad kasutajatele midagi kasulikku ja parandavad, mis tahes valdkonnas milleski nende teadmiseid.

Omakorda meeliülendavad videod võivad samuti luua suuremal hulgal kaasatust ja jagamisi. Kui aga kumbki lahendus ei ole teie jaoks sobilik, siis on teil võimalik kasutada ka lisamiseks ka personaalseid lugusid, et rääkida seal jälgijatele enda isiklikest tegemistest.

Instagram – Sotsiaalmeedia platvorm oma umbkaudu 2 miljardi kasustajaga

Praeguseks kuulub ka Instagram ettevõttele “Meta“. Lisaks eelnevatele sotsiaalmeedia platvormidele loodi ka Instagram USA-s ja aastal 2010.

Instagrami puhul on tegu ühe enim fotode ja videode jagamiseks kasutatava platvormiga.

Kes on Instagrami peamised kasutajad?

Enamik Instagrami kasutajaid (31.7%) jäävad vahemikku 25-34 aastat. Märksa vanemad kasutajad jäävad juba vanusesse üle 55 ehk 5.8%.

Millist sisu te peaksite Instagrami lisama?

Instagrami puhul on atraktiivne välimus peamise tähtsusega. Olenemata sellest, kas te esitlete seal kaubandusettevõttena oma tooteid, jagate huvi pakkuvat sisu, võivad sihtrühmade jaoks kaasahaaravad fotod ja videod aidata teil luua parima võimaliku identiteedi, luua usaldusväärsust ja tuua endale rohkem jälgijaid.

TikTok – Sotsiaalmeedia platvorm oma umbkaudu 1 miljardi kasutajaga

TikTok loodi erinevalt eelnevatest sotsiaalmeedia platvormidest hoopis Hiinas ja aastal 2016.

Äärmiselt populaarne rakendus TikTok lubab kasutajatel seal luua ja jagada lühivideosid, mis on suunatud ka väga tihti muusikale.

Kes on TikToki peamised kasutajad?

Suur osa sotsiaalmeedia platvormide kasutajatest on tõenäoliselt teadlik juba sellest, et TikTok on äärmiselt populaarne just väga noorte sotsiaalmeedia kanalite kasutajate seas. Täpsemalt jääb 92.4% TikToki kasutajate vanus vahemikku 13-34. Peale selle on TikToki reklaamid väga soodsad, sest ühe CPC ehk kliki hind jääb seal umbes 0.02$ ümber.

Millist sisu te peaksite TikToki lisama?

TikTok keskendub eelkõige loomingulise ja meelelahutuslikule sisu lisamisele, milleks on just lühikeses formaadis video-klipid. Lisaks eelnevale toimivad sellel platvormil hästi ka hariduslikud ja õppevideod, mille hulka võivad kuuluda kokandus või isetegemisprojektid.

Telegram – Sotsiaalmeedia platvorm oma umbkaudu 500 miljoni kasutajaga

Ettevõtet Telegram omabki ettevõte “Telegram”. Telegram loodi täpsemalt Dubais ja aastal 2013.

Telegram on teine populaarne eelkõige sõnumite edastamiseks mõeldud rakendus, mis teeb selle ideaalseks just ettevõtete jaoks. Üheks heaks detailiks selle rakenduse juures on näiteks see, et kõik saatja ja saaja vahelised sõnumid on otsast lõpuni krüpteeritud, et see ei oleks nähtav kõrvalistele isikutele.

Kes on Telegrami peamised kasutajad?

Telegram on kõige populaarsem sellistes riikides nagu Iraan ja Venemaa, sest see on suunatud just selle turvalisusele ja privaatsusele.

Millist sisu peaksite te Telegrami lisama?

Erinevad Telegrami kanalid ja grupid on suureks osaks Telegramis kogemuste omandamiseks, sest ühe grupiga lastakse liituda kuni 200 000 liiget. Liitumine erinevate gruppidega, kes on seotud teie tööstuse või niššiga on heaks võimaluseks jagada olulist sisu laiema sihtrühmaga.

Snapchat – Sotsiaalmeedia platvorm oma umbkaudu 538 miljoni kasutajaga

Sotsiaalmeedia platvorm Snapchat kuulub ettevõtte “Snap” omandusse. Snapchat loodi samuti USA-s ja aastal 2011.

Snapchat lubab erinevatel kasutajatel saata pilte ja videosid, mis ennast automaatselt sealt pärast mõnda sekundit ära kustutavad, mis teeb nad ideaalseks lahenduseks privaatsete hetkede jagamiseks. Rakendusel on ka palju lõbusaid omadusi, nagunäiteks piltidele erinevate filtrite ja läätsede lisamine. Nagu näha on rakendusel palju erinevaid funktsioone, millega turundajad mängida saavad.

Kes on Snapchati peamised kasutajad?

Nagu ka TikTok, Snapchat on populaarseim just noortemate sotsiaalmeedia kasutajate seas. Vähemalt 48% platvormi kasutajatest on teismelised või noored vahemikus 15-25.

Millist sisu peaksite te Snapchati lisama?

Mõne sekundiga kaduvate sõnumite kasutamine võib tekitada kiireloomulisuse tunde, mis paneb jälgijaid tegutsema. Kasutage seda võimalust ära ja pakkuge spetsiaalseid ajaliselt piiratud pakkumisi ja kampaaniaid.

Selle platvormi ärakasutamiseks ja oma jälgijate kaasamiseks julgustage neid kindlasti looma ja jagama oma sõnumeid, kasutades bränditud filtreid või hashtage, ning postitage neid uuesti parema kaasatuse saavutamiseks. Snapchati reklaamid on populaarsust kogumas, seega proovige kindlasti ka neid.

Pinterest – Sotsiaalmeedia platvorm oma umbkaudu 444 miljoni kasutajaga

Sotsiaalmeedia platvorm ongi sama nimelise ettevõtte omanduses. See sotsiaalmeedia platvorm loodi USA-s aastal 2009.

Pinterest on suunatud just visuaalsele sisule, lubades kasutajatel avastada sealt ja salvestada sinna erinevaid materjale ja projekte.

Kes on Pinteresti peamised kasutajad?

80% Pinteresti kasutajatest on just keskealised naised, kes kasutavad seda eelkõige otsingumootorina, mille tõttu on peamised Pinteresti kasutajad just naissoost isikud.

Millist sisu te peaksite Pinteresti lisama?

Pinterest on ideaalne just otsitava sisu, kuid suurepärane koht ka õppevideode, infograafikate ja kõige inspireeriva sinna lisamiseks.

X (Endine Twitter) – Sotsiaalmeedia platvorm oma umbkaudu 217 miljoni kasutajaga

Twitter kuulub samuti samanimelise ettevõtte omandusse. Twitter loodi samuti USA-s ja aastal 2006.

Twitter on sobilik just uudiste kajastamiseks, meelelahutusliku sisu edastamiseks ja enda personaalseks väljendamiseks. Twitteri postitused lubavad saata kuni 240 tähelisi sõnumeid ehk “tweetse”.

Kes on Twitteri peamised kasutajad?

Twitteri kasutajate hulk on väga laialdane, alustades erinevatest vanusegruppidest kuni taustadeni välja. Enamike Twitteri kasutajate vanus jääb 18-49 aasta vahele.

Millist sisu te peaksite Twitterisse lisama?

Twitter on populaarne eelkõige enda reaal-ajas uuenduste ja uudiste kajastuste poolest.

Kuigi tegemist on peamiselt tekstipõhise platvormiga, aitavad kvaliteetsed visuaalid, näiteks pildid ja videod, sinu säutsudel kasutajate voogudes silma paista. Kasuta kindlasti asjakohaseid hashtage, et suurendada nähtavust ja suhelda teiste kasutajatega, vastates nende säutsudele, retweetides nende sisu ja osaledes asjakohastes Twitteri vestlustes.

LinkdIn – Sotsiaalmeedia platvorm enda umbkaudu 250 miljoni kasutajaga

LinkdIn on sotsiaalmeedia platvorm, mis loodi ettevõtte “Microsoft” poolt USA-s ja aastal 2003.

LinkedIn on professionaalne suhtlusvõrgustiku platvorm, mis on tuntud oma karjääriarengule, tööotsingule, värbamisele ja professionaalsele suhtlusvõrgustikule keskendumise poolest. Platvormi funktsioonide hulka kuuluvad töökuulutused, ettevõtete lehed, professionaalsed profiilid, grupid ja palju muud.

Kes on LinkedIni peamised kasutajad?

LinkedIni sihtrühm koosneb peamiselt spetsialistidest, tööotsijatest ja värbajatest, kusjuures 60% kasutajatest on vanuses 25–34.

Millist sisu te peaksite LinkedIni lisama?

LinkedIn on mõeldud peamiselt professionaalseks suhtlusvõrgustikuks ja karjääriarenguks, seega on informatiivne, hariv ja valdkonnaga seotud sisu parim. Visuaalne sisu, nagu infograafika ja videod, on suurepärane lisa, eriti kui see pakub väärtuslikku teavet.

Lühikokkuvõte

Sotsiaalmeedia kanalid on võimsateks tööriistadeks, mis aitavad teil jõuda teie potentsiaalsete tarbijateni, luua teie kaubamärgi usaldusväärsust ja viia teie ettevõtte parimate tulemusteni.