Skip to content Skip to footer

Google reklaami hind ja selle määramine

Kui te kaalute Google Adsi (endine Google AdWords) kasutamist, siis peab üheks esimeseks küsimuseks teil olema: kui palju see teie jaoks maksma läheb ja milline on Google reklaami hind?

Google reklaami hind viitab sellele, kui palju ja milliseid summasid kulutavad reklaamijad enda reklaamide peale nende näitamise ajal. Kulud määratakse ära siin just klikipõhise tasu (PPC ehk pay-per-click) oksjoni süsteemi kaudu, kus reklaamijad teevad pakkumisi märksõnade peale, mis on sobilikud just nende poolt pakutavale toodetele või teenustele. Pakkumise summa tähendab siinkohal maksimaalset summat, mida reklaamija on nõus oma reklaamile klõpsamise eest maksma. Samas on olemas mitmeid tegureid, mis mõjutavad hoopis tegelikku klikile maksumuste hinda, milleks on pakkumiste summad, reklaamide kvaliteet ja konkurents. Lisaks eelnevatele mõjutavad kampaaniate kogueelarvet ka geograafiline sihtimine, reklaami positsioon ja teised kampaania sätted. Sellepärast peavad turundajad kulutõhusa investeeringu tagamiseks räägitud tegureid hoolikalt haldama ja optimeerima.

Google reklaami hind ja mida tähendab see Google Ads-is

Teie kulutuste mõõtmiseks on olemas mitu erinevat viisi, olenevalt teie eesmärgist:

CPC (klõpsu hind): maksate siis, kui keegi teie reklaamil klõpsab.

CPM (maksumus tuhande näitamise kohta või vaatamiste kohta): maksate tuhande näitamise (vaatamise) eest, isegi kui kasutajad ei klõpsa.

CPA (maksumus toimingu kohta või omandamine): maksate siis, kui toimub teie jaoks sobiv toiming(nt vormi täitmine, müük).

Päeva- või kuueelarved: Siin määratakse ära, kui palju te olete nõus kulutama reklaami peale teatud ajaperioodi jooksul.
(kui teie poolt määratud eelarve saab otsa enne antud ajaperioodi lõppu, siis seisatakse teie reklaamid automaatselt).

Kulu hindamiseks on oluline teada, millist(-sid) mudeli(te) te kasutate.

Võtmetegurid Google reklaami hinna määramisel

Siin toome välja peamised punktid, mis mõjutavad seda, kui palju te tegelikult peaksite Google reklaami peale kulutama:

Tööstus ja selle nišš: Teatud tööstused omavad palju suuremat konkurentsi kui teised. Mida suurem on konkurentide arv, seda suurema on ka märksõnale tehtava pakkumise summa, mis tähendab omakorda suuremat kliki(CPC) maksumust

Märksõnade konkurents: Kui ühele märksõnale on suurel hulgal erinavaid pakkumisi või näiteks omab märksõna suuremat väärtust, siis tõuseb ka selle märksõna pakkumiste arv. See tähendab taaskord märksõna kõrgemat kliki maksumust. Siinkohal on madalama konkurentsiga või lühemad märksõnad üldjuhul odavamad.

Kvaliteediskoor: Google määrab ära reklaami kvaliteedi, asjakohasuse, kliki määra, maandumislehe kogemuse jne.
10 (1-10) palli süsteemis. Parema kvaliteediskoori puhul maksate te paremal positsioonil olema reklaami eest vähem.

Kvaliteediskoori mõju (Ad Rank): Google kasutab teie maksimaalset panust kooskõlas kvaliteediskooriga otsustamiseks, kelle reklaami näidata teistest eespool.

Isegi kui märksõna panus ja kliki maksumus on väga suur, võib kehv kvaliteediskoor langetada teie positsiooni otsingutulemuste lehel.

Geograafiline sihtimine: Märksõna maksumus võib olla väga varieeruv tänu erinevatele sihitavatele asukohtadele.

Seadmed & Võrgud: Olenevalt sellest, kas teie reklaam ilmub ekraanil või mobiilses seadmes, siis igaühel neist on erinev konkurents ja käitumisharjumus.

Pakkumise strateegia: On selleks siis manuaalne või automaatne pakkumine, igalühel neist on erinevad pakkumiste ülempiirid.

Reklaamide ajakava: On täiesti loomulik, et eelarvet mõjutab erinevatel aegadel reklaamide ilmumine. Ilmub siis reklaam 5 päeva nädalas või 7 päeva nädalas.

Reklaami asjakohasus ja maandumislehe kogemus: Kui hästi reklaamitekst, märksõnad ja maandumisleht vastavad otsija kavatsusele ja pakuvad head kasutajakogemust.

Kuidas hinnata (prognoosida) oma Google Adsi kulusid

Täpseid reklaamkulusid on Google reklaamide puhul võimatu ennustada, aga umbkaudsete summade peale on siiski võimalik mõelda.

Kasuta selliseid tööriistu nagu SEM Rush: see tööriist annab sulle hinnanguid otsingumahu(volume), konkurentsi ja märksõnade soovituslike pakkumisvahemike kohta.

Otsi valdkonna võrdlusnäitajaid: vaata, millised on tüüpilised CPC-d või CPA-d sinu nišis või piirkonnas.

Alusta testkampaaniaga ja väikese eelarvega: käivita reklaame, vaata tegelikke CPC-sid, näitamisi ja CTR-e. Kasuta neid tegelikke andmeid oma hinnangute korrigeerimiseks.

Arvesta konversioonimääraga: kui tead (või oskad hinnata), kui olete teadlik, mis on konversioonid ja kuidas neid jälgida, siis saad hinnata konversiooni maksumust ja kui palju peaks teil umbkaudselt reklaamide peale kuluma.

Näpunäited kulude kontrolli all hoidmiseks ja kulutuste optimeerimiseks

Kuna kulud võivad ettevaatamatuse korral kiiresti suureneda, on siin mõned strateegiad selle vältimiseks:

Kuna kulud võivad ettevaatamatuse korral kiiresti suureneda, on siin mõned strateegiad selle vältimiseks:

Parandage kvaliteediskoori: veenduge, et teie märksõnad, reklaamid ja sihtlehed oleksid tihedalt seotud ja asjakohased.

Kasutage spetsiifilisemaid ja pikemaid märksõnu: need maksavad sageli vähem ja on kasutaja kavatsuse osas täpsemad.

Negatiivsed märksõnad: välistage ebaolulised otsinguterminid, et vältida raisatud klikke.

Piirake või optimeerige geograafilist sihtimist: kuvage reklaame ainult siis, kui teie investeeringutasuvus on hea.

Kohandage reklaamide ajastamist: kuvage reklaame ajal, mil teie sihtrühm on kõige aktiivsem ja konversioonimäär on parem.

Kasutage nutikat pakkumist või automatiseeritud pakkumisstrateegiaid, mis optimeerivad konversioonide või ROAS-i jaoks, kui see on kooskõlas teie eesmärkidega.

Jälgige ja testige: A/B-testige reklaamitekste, sihtlehti; jälgige toimivusnäitajaid (CTR, konversioonimäär, konversiooni hind).

Kokkuvõte

Google Adsi reklaamidel pole kunagi olnud kindlat hinda, sest sellel on palju liikuvaid osi ja võimatu on kontrollida täpset teie reklaamini jõudvate külastajate arvu. Kui oskate aga erinevaid kampaaniaid piisavalt ja õigesti hallata, siis saate vältida ka liigseid ja sellega kaasnevaid asjatuid kulutusi.