Mida kujutavad endast SEO ja SEM?
Lühidalt sellest, mis on SEO ja SEM.
SEO on kodulehe otsingumootorile optimeerimise(search engine optimization) protsess, et parandada teie kodulehe positsiooni
otsingumootorite tulemustelehtedel ja suurendada seeläbi teie kaubamärgi külastajate arvu.
SEO koosneb tegelikult mitmest erinevast osast:
On-page SEO – Siia alla kuuluvateks tehnikateks on kodulehe sisu optimeerimine (see tähendab eelkõige pidevat blogipostituste loomist), sobivate märksõnade lisamist, lehtede vahelist linkimist ning pealkirjade ja metakirjelduste loomist.
Off-page SEO – Selle all peetakse silmaks just lehe-välist optimeerimist ehk teie kodulehele suunavate kvaliteetsete linkide lisamist kõikvõimalikele kõrgema autoriteediga veebisaitidele.
Tehniline SEO – See sisaldab teie ettevõtte tehniliste aspektide parandamist, et teie koduleht saavutaks parima võimaliku positsiooni otsingumootorite tulemustelehtedel. Oluliseimateks on siinkohal teie kodulehe kiiruse optimeerimine, mobiili-sõbralikkus, katkiste linkide taastamine ja lehtede indekseerimine.
SEM puhul on tegu laiaulatusliku terminiga, mille alla kuuluvad SEO ja lisaks sellele ka makstud otsingud.
SEM-i kaheks peamiseks komponendiks on:
Tasuline otsingureklaam(Paid Search Advertising) – Siinkohal peavad reklaamijad maksma selle eest, et teie reklaamid ilmuksid otsingutulemuste lehtedel.
Kõik tavalisem vorm sellisel viisil reklaamimisel on “maksa-kliki-eest” reklaamid(PPC aka. Pay-Per-Click Advertising), kus
reklaamija maksab iga kord kui keegi nende reklaamil klõpsab.
SEO – Olulise SEM-i(Search Engine Marketing) osana aitavad orgaanilised jõupingutused kaasa ka üldisele otsinguturundusele,
parandades teie veebisaidi nähtavust otsingumootori tulemustelehtedel ilma reklaamide eest maksmata.
Nende kahe välja toodud otsingute kombinatsioonist moodustubki SEM.
SEO ja SEM erinevused.
Nende kahe digiturundusstrateegia erinevus seisneb selles, et otsingumootorile optimeerimine ehk SEO on keskendunud kodulehe optimeerimisele, et omandada liiklust läbi orgaaniliste otsingutulemuste.
SEM on jällegi midagi, mille eesmärk on suunata liiklust kodulehtedele nii läbi orgaaniliste otsingutulemuste kui ka tasuliste otsingute ehk makstud reklaamide abiga.
Kumma strateegia kasuks peaksite te otsustama?
SEO-d peaksite kasutama juhul kui:
1. Kui teil on aega oodata kuni 6 kuud müügitulemusteni jõudmiseks.
2. Soovite kasutada turundusstrateegiat, millega ei kaasne igakuiseid väiksemaid või suuremaid kulusid.
SEM-i peaksite kasutama juhul kui:
1. Kui te tahate oma kodulehele suunata liiklust juba paari tunni jooksul.
2. Soovite olla otsingumootorite tulemustelehel paremal positsioonil kui teie konkurendid.
3. Kui teil on olemas oskused, ressursid ja võtta eelarve oma makstud reklaamide loomiseks ning iganädalaseks haldamiseks.
Kokkuvõte
Nii SEO-l kui ka SEM-il on omad eelised ja puudused. Seetõttu on oluline enne aja ja raha investeerimist läbi mõelda, milline turundusviis on teie ettevõtte jaoks õige. Üks olulisemaid erinevusi SEM-i ja SEO vahel on see, et esimene on odavam kui tasuline reklaam. Kuid nagu artiklis mainitud, saate parimate tulemuste saavutamiseks ja soovitud eesmärkide jaoks kasutada SEO-d ja SEM-i samaaegselt. Mõlemat tehnikat kasutades saate jõuda laiema vaatajaskonnani ja parandada oma eduvõimalusi.