Digiturundus on viimastel aastatel saanud üheks enim räägitumaks teemaks turundusmaailmas ja seetõttu on see saanud üheks parimaks viisiks teie ettevõtte kasvatamiseks internetis. Lisaks sellele luuakse pidevalt juurde uusi internetiturundus koolitusi pakkuvaid ettevõtteid, kuna antud teadmiste järgi suureneb nõudlus iga päevaga.
Selles juhendis toome teieni informaatsiooni selle kohta, mis asi on täpsemalt digiturundus ja selle roll interneti maailmas ning millised on peamised meetodid teie veebiäri tulemuste parandamiseks läbi liikluse suurendamise teie saidile.
Mis on digiturundus?
Digiturundus või digitaalne turundus on laialdane termin, mis sisaldab erinevaid turundusmeetodeid mida te saate kasutada toodete või teenuste reklaamimiseks internetis, aga seejuures ka seadmetes nagu nutitelefonid ja elektroonilised reklaamtahvlid.
Peamiseks erinevuseks digiturunduse ja traditsioonilise turunduse vahel on see, et digiturundus kampaaniad viiakse läbi just digitaalsete turunduskanalite, mis annab omakorda turundajatele suurema kontrolli spetsiaalsete saadaolevate tööriistade ja andmete üle, mille abil analüüsida kampaaniate tõhusust.
Digiturundus on midagi, mille peamiseks eesmärgiks on ettevõtetele uute klientide leidmine toodete soetamiseks või teenuste kasutamiseks.
Oleme küll just eraldi rääkinud näiteks sellest, mis asi on SEO ning mingil määral ka võtnud teemasse PPC(pay-per-click) ja sotsiaalmeedia, siis tahan veelkorda välja tuua kõigile selgituseks, et just need on peamised turundamise jaoks mõeldud meetodid, mis kuuluvad laialdase termini “digiturundus” alla. Peamine erinevus nende vahel on lihtsalt viis, kuidas neid läbi viiakse ja millised neist toimivad orgaanilise tegevuse kaudu ja millised mitte.
Otsingumootoritele optimeerimine (SEO) on protsess, mis on sihitud teie veebisaidi positsiooni parandamisele otsingumootorite tulemuste lehel. Üheks viisiks on teie poolne “märksõnade” rakendamine veebisaidi sisus. Märksõnu või fraase peaksite te kasutama just saidi tiitlites (titles), metakirjelduses (meta description) ja informaatiivses teie saidi blogisse lisatud sisus. Google`i robotid määravad teie saidi tähtsuse just teie poolt kirjutatud artiklite ja märksõnade põhjal, mis omakorda mõjutab ka teie veebiäri positsiooni internetis. Kindlasti peaksite te vältima kõigile lihtsalt ja arusaadavalt öeldes “märksõnade toppimist” sisusse, mille tõttu ei ole kirjutatud sisu enam originaalne ning võib teha teile rohkem kahju kui kasu.
Näide märksõnade toppimise kohta:
“Meil on müügil poolvääriskividest ehted. Meie poolvääriskividest ehted on valminud käsitööna. Kui meie poolt valmistatud poolvääriskividest ehted pakuvad teile huvi, siis võtke meiega ühendust siit: poolvääriskividest.ehted@näide.ee.”
Lisaks sellele parandab SEO teie positsiooni linkide ehitamise abil. Selle protsessi abil luuaks linke välistelt saitidelt sinu saidile. Otsingumootorid kasutavad linke kahel peamisel eesmärgil: uute saitide avastamiseks ja teie saidi usaldusväärsuse otsustamiseks. Teie saidi usaldusväärsus on otseselt seotud lehtedega kus asuvad teie saidile viivad lingid.
⦁ On olemas kahte tüüpi nö. “häid” (Good Links) linke:
Lingid mida teised lisavad oma saitidele, ilma, et nad teilt midagi vastu nõuaksid ja lingid mida te palute lisada sama nišiga ettevõtetel oma saidile manuaalselt nende poolde pöördudes ja ühendust võttes.
⦁ “Halvad” lingid (Bad Links):
Peamisteks halbadeks linkideks on lingid, mis tulevad ebausaldusväärsetest allikatest ja madala autoriteediga veebisaitidelt.
Maksa-Klicki (PPC) on sellist tüüpi turunduse meetod, kus sa saad oma veebisaidi positsiooni mõjutada otseselt makstud reklaamide abil. Seda meetodit kasutades tuleb teil esmalt registreerida internetis ennast Google Adwords programmi kasutajaks ja sealt juba edasi seadistada enda jaoks kampaania. Nüüd, igakord kui mõni kasutaja klõpsab su reklaamile, pead sa maksma oma otsingumootorile väikese tasu. Google reklaam asetatakse otsingumootori tulemuste esilehele orgaaniliste reklaamide ette.
Teie makstud reklaami koha säilitamiseks annab Google Adwords igale reklaamile kvaliteedi hinde. Hinne sõltub sellistest teguritest nagu õige märksõna valimine, reklaamide eest makstud summast ja ka maandumislehe kvaliteedist. Äärmiselt tähtis on hästi-esitatud lehel, mis annab kasutajale kogu neile vajaliku informatsiooni. Kasutajad peavad ka veebisaidi kiirust ja meeldivat kasutajakogemust ülioluliseks teguriks. Suure töenäosusega kaotate te ka suurel hulgal kliente, kui teie veebisait ei ole ka erinevate nutiseadmete heaks hästi optimeeritud.
Sotsiaalmeedia kampaaniad. Sotsiaalmeedia aitab inimestel jõuda ettevõteteni erinevates suhtlusvõrgustikes sisuturunduskampaaniate, tasuliste reklaamide või mõlema abil. Sotsiaalmeedia turunduskampaaniate peamiseks eesmärgiks on bränditeadlikus, sotsiaalse usaldusväärsuse saavutamine.
Toome näiteks välja Facebooki. Facebooki müügikanal koosneb kolmest peamisest sammust.
Esimeseks müügikanaliks on “bränditeadlikus”. See on samm, kus sa saad Facebooki reklaamide abil tutvustada oma brändi kasutajatele. Selles punktis on sinu eesmärgiks oma reklaami toimetamine võimalikult suurel hulgal inimesteni, et saada uusi jälgijaid.
Teiseks sammuks on arutelu. Selles punktis peate te jõudma inimesteni, kes teie brändi vastu huvi tundsid ja suunama nad edasiselt külastama teie veebisaiti.
Kolmandaks sammuks on konversioon. See on viimane samm, kus proovite veenda oma veebisaidile sisenevaid inimesi teisendama ennast ostjateks. Konversioon võib olla nii toote kui teenuse müük, mis omab väärtust teie ettevõtte seisukohalt.
Kokkuvõttes
Nagu te näete, on olemas mitut tüüpi kampaaniaid, mida on teil võimalik enda jaoks tööle panna.
Katsetage käesolevas artiklis välja toodud digiturunduse strateegiaid ja otsustage, milline on sobivaim just teile uute klientide leidmiseks ning oma brändi teadlikuse suurendamiseks.
Sageli viivad seda läbi ettevõtete jaoks välised spetsiaalsed digiturundus agentuurid, kuid üksikisikud ja ettevõtted saavad soovi korral sellega ka ise suurepäraselt hakkama.