Skip to content Skip to footer

Mis on kasutajakogemuse disain (UX)?

Ennem kui me avastame, millega kasutajakogemuse disainer tegeleb, on oluline teha endale selgeks, mis asi on tegelikult “kasutajakogemuse disain (UX)“. Kasutajakogemuse disain keskendub reaalsete inimeste ning igapäevaste toodete ja teenuste, nagu näiteks veebisaitide rakenduste ja isegi erinevate seadmete vahelisele suhtlusele. See on äärmiselt mitmekesine distsipliin, mis ühendab endas, psühholoogia, äri, turu-uuringute, disaini ja tehnoloogia aspekte. Kasutajakogemuse disain on protsess, mida disainerid kasutavad erinevate kasutajaliideste loomiseks, et pakkuda kasutajatele meeldivaid elamusi. See hõlmab kogu toote omandamise ja integreerimise protsessi kavandamist, sealhulgas ka erinevaid kaubamärgi disaini kasutatavuse ja funktsioonide aspekte.

Mis on kasutajakogemuse disain? Millega tegeleb UX-disainer? Milliseid teadmisi peab UX-disainer omama?
Informatsiooni selle kohta leiate siit…
Kasutajakogemuse disainerite ülesanded ulatuvad kaugemale kui kasutajaliidese disain

“Kasutajakogemuse Disaini” kohta käib ka tihtipeale mõiste “Kasutajaliidese Disain” ja ka lihtsalt “Kasutatavus”. Ehkki kasutatavus ja kasutajaliidese kujutamine on kasutajakogemuse olulised aspektid, kuuluvad nad selle alamhulka – kasutajakogemuse disaini alla kuulub ka terve rida teisi tegevusi.

UX-i disainerina olete siin selleks, et muuta tooted ja tehnoloogia inimestele kasutatavaks, nauditavaks ja juurdepääsetavaks. Kasutajakogemuse ehk UX-disainerina on teie ülesandeks eelkõige propageerida lõpptarbijat või klienti. Ükskõik, kas te kavandate uhiuut toodet, tulete välja uue funktsiooniga või muudate olemasolevat toodet või teenust – UX-i kujundaja peab arvestama sellega, mis on kasutaja jaoks parim ja milline on tema üldine kogemus. Samaaegselt olete te vastutav selle eest, et teie toode või teenus sobiks ettevõtte vajadustega.

See, milliste projektide kallal te töötate, võib drastiliselt erineda sõltuvalt ettevõtetest. Võib juhtuda, et te leiate ennast disainimas veebisaite, mobiilirakendusi või erinevaid tarkvarasid.

Tulles igpäevaste ülesannete juurde, siis ka see sõltub täiesti ettevõttest kelle heaks te töötate. Vaatamata paljudele rollidele mida kasutagemuse disainerid omavad, on mõned üldised funtsioonid, mida UX-i disaineritelt pidevalt oodatakse:

⦁ Kasutajate uuringute läbiviimine
⦁ Kasutajate isiksuste loomine
⦁ Digitaalse toote teabearhitektuuri määramine
⦁ Kasutajavoogude ja kujundamine
⦁ Prototüüpide loomine
⦁ Kasutajatestide läbiviimine

Oluline on olla teadlik sellest, et UX disainerid ei ole tavaliselt vastutavad toote visuaalse disaini eest.

Milliseid Teadmisi Peaks UX Designer Omama?
1. Uurimistöö

Isik peab olema võimeline andmete suhtes jääma objektiivseks, seostades neid andmeid erinevate kasutajakäitumistega.

2. Kasutatavus

UX-disainer peab omaks võtma teadmised, kuidas enamik inimesi kasutab tooteid seadmeid platvorme ja erinevaid süsteeme. Olenemata sellest kas nad klõpsavad mõnel lingil kusagile mujale, on kasutatavus digitaalomaduste kujundamisel ülimalt oluline ja need peavad olema kasutajate jaoks äärmiselt mugavalt kasutatavad, kui toode saab olema edukas.

3. Informatsiooni arhitektuur

UX eesmärk on piiritleda teave selliselt, et seda oleks lihtne omaks võtta ja mõista. Iga kasutaja, kes leiab kusagilt teie toote või kasutab teie platvormi, peab olema võimeline leidma neile vajalikku informatsiooni, kiirelt lugema ja kogu teavat mõistma.

4. Koostoime kujundamine

See kirjeldab kujunduselemente, millega kasutajad saavad suhelda, nagu näiteks animatsioone ja klõpsatavaid linke.

5. Visuaalne disain

Kasutades erinevaid kujundusi ja erinevaid toone saavad UX-disainerid luua rahuloleva keskkonna, mis suurendab naudingut tõstab konversioonide tõenäosust.

6. Sisu

Sisuspetsialist teab, kuidas hoida kasutajaid haritud, informeeritud ja rahulolevana. Õige teabe abil, mis on kujundatud spetsiaalselt teie sihtrühmale, saate te luua pikema kasutaja voo teie saidile, mis on iga ettevõtte jaoks nagu vesi nende veskile.