Skip to content Skip to footer

Mis on graafiline disain? Millist tüüpi graafiline disain on parim just teile?

Uskuge või mitte, aga graafiline disain on seotud juba iidsete Egiptuse hieroglüüfide ja ka Kreeka-Rooma perioodi aegsetelt reljeefidelt leitud maalingutega.

Graafiline disain on visuaalse sisu loomise vahend sõnumite edastamiseks. Rakendades visuaalset hierarhiat ja lehe paigutuse tehnikat, kasutavad graafilised disainerid kasutajate konkreetsete vajaduste rahuldamiseks tüpograafiat ja pilte ning keskenduvad interaktiivse kujunduse elementide kuvamise loogikale, et parandada kasutajakogemust.

Graafiline disain kasutab probleemide lahendamiseks visuaalseid kompositsioone ja suhtleb ideedega läbi teksti, piltide, värvide ja vormide. Selle jaoks on olemas mitmeid viise ja sellepärast on seal olemas mitmeid graafilise disaini tüüpe, mida kasutatakse erinevatel eesmärkidel.

Paljud disainerid keskenduvad ainult ühele kindlale tüübile, kui teised jällegi mitmete erinevate kogumikule. Aga selletõttu, et käesolev tööstusharu on pidevas muutumises, peavad disainerid olema kohanemisvõimelised, et neil oleks võimalik oma karjääri jooksul eriala muuta. Nüüd enne kõige tähtsamat toomegi veel kiiruga välja populaarseimad karjääri valikud graafilise disaini maailmas:

1. Graafiline disainer

Graafilise disaineri ülesandeks on graafiliste disainide ja kavandite arendamine toote illustratsioonide, ettevõtte logode ja veebisaitide jaoks.

2. Loovjuht

Loovjuhid tegelevad projekti loomingulise visiooni määramisega. Nad tagavad, et nende tervel meeskonnal oleks kindlalt pilgud suunatud läbi erinevate etappide kaudu kas videomängude, filmide, reklaamikampaaniate või brändi loomisele.

3. Kasutajakogemuse(UX) disainer

Kasutajakogemuse disainerid tegelevad toodete, protsesside ja teenuste kasutajatele kasutajasõbralikumaks tegemisega. Nad peavad mõtlema sellele kuidas kasutajad pakutavaid tooteid kasutaks.

4. Kasutajaliidese disainer

Kasutajaliidese kujundust peetakse sageli UX-disaini alamhulgaks, sest sellel on sarnased üldeesmärgid. Kasutajaliidese kujundajad keskenduvad eelkõige just toote kujundusele.

5. Tootearendaja

Tootearendajate peamised ülesanded on: toodete loomise ja haldamise loomine. Nende töökohustused on väga erinevad, kuid üldiselt hõlmavad nende tööülesanded tööstusalaste uuringute tegemist, illustratsioonide loomist, toodete tutvustamist tööandjale ning arenguprotsessis osalemist.

6. Kunstiline juht

Kunstiline juht vastutab visuaalse stiili ja ajakirjade, ajalehtede sisu ning televisoonis näidatava loome eest.

7. Turundusspetsialist

Turundusspetsialist kogub ja analüüsib andmeid sihitud klientide kohta, algatab turunduskampaaniaid, mõõdab reklaamide tõhusust ja loob strateegiaid ettevõtte reklaamimiseks.

8. Multimeedia kunstnik või animaator

Multimeediakunstnik disainib keerukaid graafikaid ja animatsioone, kasutades erinevaid selle jaoks mõeldud tarkvarasid.

Oled sa kas inspireeriv disainer või internetiäri omanik, kes otsib oma saidile disainiteenuseid, siis järgmistest graafilise disaini tüüpidest aru saamine aitab jõuda õigete oskusteni, et maanduda teile sobival töökohal.

Graafilise disaini tüübid:
Visuaalse identiteedi graafiline disain

Brändi identiteet on see, kuidas organisatsioon edastab oma isikupära, tooni ja olemuse, aga ka mälestusi, emotsioone ja kogemusi. Visuaalse identiteedi graafiline disain on täpselt see: brändi identiteedi visuaalsed elemendid, mis toimivad brändi näona, et edastada need immateriaalsed omadused piltide, kuju ja värvi kaudu.

Visuaalse identiteedi graafilisele disainile spetsialiseerunud disainerid teevad brändi huvirühmadega koostööd, et luua kaubamärgi isiksust esindavaid logosid, tüpograafiat ja erinevaid värvilahendusi. Lisaks tavapärastele visiitkaartidele ja korporatiivsetele statsionaaridele töötavad disainerid sageli välja visuaalsete brändijuhiste kogumiku, mis kirjeldavad parimaid tavasid ja pakuvad näiteid visuaalse brändingu kohta, mida rakendatakse erinevates meediumites. Need juhised aitavad tagada brändi järjepidevuse tulevastes rakendustes.

Visuaalse identiteedi kujundus on üks levinumaid disaini liike. Visuaalse identiteedi graafilistel disaineritel peavad olema üldised teadmised igat tüüpi graafilise disaini kohta, et luua kujunduselemente, mis sobivad kõigile visuaalsetele meediumitele. Samuti vajavad nad suurepäraseid suhtlemis-, kontseptuaalseid ja loomingulisi oskusi ning kirge uurida tööstusi, organisatsioone, trende ja konkurente.

Turunduse ja reklaami graafiline disain

Kui enamus inimesi mõtlevad graafilisele disainile, kujutavad nad ette, et disainid on loodud turunduseks ja reklaamimiseks.

Ettevõtted sõltuvad oma sihtrühma otsustusprotsessis edukatest turundusmeetmetest. Suurepärane turundus kaasab inimesi vastavalt nende soovidele, vajadustele, teadlikkusele ja rahulolule toote, teenuse või kaubamärgi osas. Kuna inimesed leiavad visuaalse sisu alati köitvamaks, aitab graafiline disain organisatsioonidel tõhusamalt reklaamida ja suhelda.

Turundusdisainerid teevad turundusstrateegiate varade loomiseks koostööd ettevõtete omanike, direktorite, juhtide või turundusspetsialistidega. Nad võivad töötada üksi või ettevõttesisese või loomingulise meeskonna osana. Disainerid on võimelisid spetsialiseeruma konkreetsele meediumitüübile, nagu näiteks ajakirja reklaamid. Ehkki traditsiooniliselt trükikeskne, on seda tüüpi kujundus laienenud, hõlmates rohkem digitaalseid varasid, eriti sisuturunduse ja digitaalse reklaami jaoks.

Näiteid turunduse graafilisest disainist:
⦁ Postkaardid ja flaierid
⦁ Ajakirja ja ajalehe reklaamid
⦁ Postrid, bännerid (loosungid) ja stendid
⦁ Infograafikud
⦁ Brošüürid (prinditud ja digitaalsed)
⦁ Sõidukitele kleebitud kleebised
⦁ Messide väljapanekud
⦁ E-Maili turundusmallid
⦁ PowerPointi esitlused
⦁ Menüüd
⦁ Sotsiaalmeedia reklaamid, bännerid ja graafikad
⦁ Reklaamide korduvsihtimine
⦁ Veebisaitide ja blogide jaoks mõeldud pildid

Turundusdisainerid vajavad suurepäraseid suurepäraseid suhtlemis -ja probleemilahendus oskusi. Lisaks mitme graafilise disaini, kujunduse ja esitluse rakenduse valdamisele peavad nad olema pädevad ka printimis- ja veebikeskkondade tootmises. Selle ala algtaseme positsioonid on uutele disaineritele suurepärane võimalus protsesside õppimiseks ning väärtuslike oskuste ja kogemuste omandamiseks.

Kasutajaliidese Graafiline Disain

Kasutajaliidese (UI) abil suhtleb kasutaja seadme või rakendusega. UI disain on liidese kujundamise protsess, mis teeb need lihtsasti kasutatavaks, et pakkuda kasutajasõbralikke kogemusi.

Kasutajaliides sisaldab kõike millega kasutajal on võimalik ühendust luua – ekraani, klaviatuuri ja hiirega – kuid graafilise disaini kontekstis keskendub kasutajaliidese disain kasutaja visuaalsele kogemusele ja ekraanil kuvatavate graafiliste elementide (nt nupud, menüüd, mikrotoimingud ja muu) kujundamisele. Kasutajaliidese ülesandeks on atraktiivsuse ja tehnilise funktsionaalsuse tasakaalustamine.

UI disainerid spetsialiseeruvad arvuti aplikatsioonidele, mobiilirakendustele, veebirakendustele ja isegi videomängudele. Nad töötavad lähestiku koos UX (kasutajakogemuse disaineritega), et määrata kindlaks, kuidas mõni rakendus täpsemalt töötama peaks.

Näiteid kasutajaliidese graafilistest disainidest:
⦁ Veebilehe disain
⦁ Malli disain
⦁ Mängude liidesed
⦁ Rakenduse disainid

Kasutajaliidese disainerid peavad olema meeskonna mängijad keda toetavad tõsised graafilise disaini oskused ja suurepärased arusaamised UI/UX printsiipidest, reageerivast disainist ja veebiarendusest. Lisaks graafika rakendustele, vajavad nad teadmisi sellistest programmeerimis keeltest nagu on HTML, CSS ja Javascript.

Väljaande graafiline disain

Väljaanded on suuremahulised kirjalikud teosed, mis suhtlevad publikuga avaliku levitamise kaudu. Väljaande disain on kõige tavalisem disaini tüüp – raamatud, ajalehed, ajakirjad ja kataloogid. Kuigi hiljuti on toimunud suur tõus digitaalsete väljaannete ja reklaamide maastikul.

Väljaannetele spetsialiseerunud graafilised disainerid teevad koos toimetajate ja kirjastajatega koostööd, et luua küljendusi hoolikalt valitud tüpograafia ja kaasneva kunstiteosega, mis hõlmab fotograafiat, graafikat ja illustratsioone. Väljaannete kujundajad võivad töötada vabakutselistena, kui ka loomeagentuuride liikmetena või ettevõttesiseselt osana kirjastusest.

Väljaannete graafilise disaini näited:
⦁ Raamatud
⦁ Ajalehed
⦁ Ajakirjad
⦁ Uudiskirjad
⦁ Kataloogid

Väljaannete kujundajad peavad omama suurepäraseid suhtlemis-, küljendus- ja korraldusoskusi. Lisaks graafilise disaini teadmistele peavad nad mõistma värvihaldust, printimist ja digitaalset kirjastamist.

Pakendi Graafiline Kujundus

Enamus tooteid vajab mingis vormis pakkimist, et neid kaitsta ja ette valmistada hilisemaks ladustamiseks, levitamiseks ja müügiks. Kuid pakendikujundus võib ka otse tarbijatega suhelda, mis teeb sellest äärmiselt väärtusliku turundusvahendi. Pakendidisainerid loovad kontseptsioone ja loovad tootele printimiseks valmis erinevad failid. See eeldab ekspertteadmisi trükiprotsesside kohta ning põhjalikku arusaamist tootmisest. Kuna pakendikujundus puudutab nii palju distsipliine, pole haruldane, kui disainerid satuvad tootele muid eeliseid looma, näiteks fotograafia või illustratsioonid.

Pakendi kujundajad võivad spetsialiseeruda konkreetsele mis tahes pakendiliigile. Nende töö eeldab lisaks tugevatele tööalastele teadmistele trükise ja tööstusdisaini alal ka tipptasemel kontseptuaalseid ja probleemide lahendamise oskusi. Need peavad olema paindlikud, et vastata klientide, turundajate ja tootjate nõudmistele ning olema kursis praeguste trendidega.

Liikumisgraafiline kujundus

Lihtsamalt öeldes on see liikumises olev graafika. See võib hõlmata animatsioone, heli, tüpograafiat, kujutisi, videoid ja muid effekte, mida kasutatakse veebis, televisioonis ja filmides.

“Liikumisgraafika disainer” on disainerite maailmas üsna hiljutine eriala. Formaalselt televisioonile ja filmidele reserveeritud tehnoloogia areng on vähendanud tootmise aega ja kulusid, muutes kunstivormi kättesaadavamaks ja taskukohasemaks.

Liikumisgraafilise Disaini Näited:
⦁ Pealkirjade jada ja lõpppunktid
⦁ Kuulutused
⦁ Animeeritud logod
⦁ Reklaamklipid
⦁ Esitlused
⦁ Reklaamvideod
⦁ Õppevideod
⦁ Veebisaidid
⦁ Rakendused
⦁ Videomängud

Filmigraafikute disainerid alustavad süžeeskeemide väljatöötamisega ja viivad seejärel oma ideed ellu animatsiooni, video ja traditsioonilise kunsti abil. Sõltuvalt majandusharust võivad kindlaid eeliseid pakkuda tugevad tööalased teadmised turunduse, kodeerimise ja 3D-modelleerimise kohta.

Keskkonnagraafiline kujundus

Keskkonnagraafiline disain ühendab visuaalselt inimesi kohtadega, et parandada nende üldist kogemust, muutes ruumid meeldejäävamaks, huvitavamaks, informatiivsemaks või hõlpsamini navigeeritavaks. Keskkonnakujundus on lai kujunduse tüüp, siin on mõned näited:

Keskkonnagraafilise Disaini Näited:
⦁ Sildid
⦁ Seinamaalingud
⦁ Muuseuminäitused
⦁ Ühistranspordi navigeerimine
⦁ Jaekaupluste interjöörid
⦁ Ürituste ja konverentside ruumid

Keskkonnagraafiline disain on praktika, mis ühendab endas graafilise, arhitektuurilise, sise-, maastiku- ja tööstusdisainilahenduse. Disainerid teevad nende disainilahenduste kavandamisel ja rakendamisel koostööd inimestega mis tahes neist valdkondadest. Seetõttu on disaineritel tavaliselt haridus ja kogemus nii graafilise disaini kui ka arhitektuuri alal.

Traditsiooniliselt on keskkonna graafiline disain tootnud staatilisi trükitükke, kuid digitaalsete interaktiivsete väljapanekute populaarsus kasvab jätkuvalt, et luua köitvam kogemus.

Graafilise Disaini Jaoks Mõeldud Kunst ja Illustratsioon

Graafikat ja illustratsiooni peetakse sageli samasuguseks nagu graafilist disaini, kuid nad on kõik väga erinevad. Disainerid loovad kompositsioonid suhtlemiseks ja probleemide lahendamiseks, graafikud ja illustraatorid loovad aga originaalseid kunstiteoseid. Nende kunsti esineb mitmetes erinevades vormides, alates kaunist kunstist kuni kaunistamiseni ja lõpetades jutuvestmise illustratsioonidega.

Ehkki graafika ja illustratsioon ei ole tehniliselt graafilise disaini tüübid, luuakse graafilise disaini kontekstis kommertseesmärgil nii palju, et te ei saa rääkida ühest ilma teisteta.

Graafilise Disaini Kunsti ja Illustratsiooni Näited:
⦁ T-Särgi disain
⦁ Tekstiili jaoks mõeldud graafika mustrid
⦁ Liikuv graafika
⦁ Graafilised romaanid
⦁ Videomängud
⦁ Veebisaidid
⦁ Koomiksid
⦁ Raamatukaaned
⦁ Pildiraamatud
⦁ Infograafikud
⦁ Tehnilised illustratsioonid

Graafika kunstnikud kasutavad oma tööde loomisel mis tahes kombinatsiooni meediumitest ja tehnikast, kui nad teevad koostööd kirjanike, toimetajate, juhtide, turundajate ja kunstijuhtidega kõigil graafilise disaini tüüpidel. Neil on sageli vundament kujutavas kunstis, animatsioonis või arhitektuuris. Kattuvad oskused ja rakendused võimaldavad leida graafilisi disainereid, kes töötaksid ka graafikute ja illustraatoritena.

Kasutage Oma Töö Jaoks Sobivaid Graafilise Disaini Tüüpe

Graafiline disain on nii mitmekülgne valdkond, et teie kujutlusvõime selle viia peaaegu kõikjale. Oma teadmisi graafilisest disainist on teil võimalus rakendada mis tahes loomingulises projektis, kasutades kõikvõimalikke tehnoloogiaid.

Kui otsite kedagi sobivat graafilise disaini projektide tarvis, siis erinevat tüüpi graafilise disaini tundmine aitab tuvastada vajaliku spetsialisti.